روزنامه گاردين اکسپرس چاپ انگليس خبر داد هيلاري کلينتون وزير امور خارجه پيشين آمريکا به دليل ارتباط با اخوان المسلمين مصر، ممکن است در دادگاه جنايي مصر محاکمه شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین اکسپرس، اتهام هاي مختلفي متوجه هيلاري کلينتون است که ارتباط با «نجلاء محمود»، همسر محمد  مرسي رئيس جمهوري برکنار شده مصر ، ارتباط با اخوان المسلمين و تشويق به خشونت در مصر از جمله اين اتهامات است.

دادستاني کل مصر در اين باره اعلام کرد شکايتي دريافت کرده که در آن آمده است همسر مرسي در همکاري با هيلاري کلينتون تلاش مي کرد شورشي مسلحانه را در کشور ايجاد کند و از اين طريق «عبدالفتاح سيسي» وزير دفاع و صنايع نظامي کشور را برکنار نمايد.

گاردين اکسپرس افزود:«پس از برکناري محمد مرسي اتهام هاي جنايي متعددي عليه اخوان المسلمين مطرح شده است که اين اتهام ها به نوعي به دولت آمريکا نيز باز مي گردد و حتي در برخي گزارشها آمده است مالک اوباما برادر ناتني باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا در جمع آوري اموال براي کمک به يکي از گروههاي تروريستي معروف و همچنين در مديريت اموال اخوان المسلمين در خارج از کشور دست داشته است».

اين روزنامه از روابط دوستانه طولاني مدت ميان هيلاري کلينتون و همسر محمد مرسي خبر داد و نوشت:« در پرونده انفجار کنسولگري آمريکا در بنغازي ليبي نيز اتهام هايي متوجه اين دو است در نتيجه ممکن است سال 2014 سالي سرنوشت ساز براي وزير امور خارجه سابق آمريکا باشد که خود را براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري کشور آماده مي کند».

اين روزنامه به بخشي از سخنان همسر مرسي در مصاحبه باخبرگزاري آناتولي ترکيه استناد کرد که گفته است:« براي رياست جمهوري هيلاري کلينتون در آمريکا تلاش خواهد کرد همانگونه که پيش از اين براي رياست جمهوري باراک اوباما تلاش کرده است».

البته همسر مرسي نگفته است که چگونه به هيلاري کلينتون کمک خواهد کرد و پيش از اين چگونه به اوباما کمک کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار