سازمان پزشكان بدون مرز اعلام كرد 5 تن از كارمندان اين سازمان در شمال سوريه ربوده شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري "فرانس پرس" ، سازمان پزشكان بدون مرز اعلام كرد : 5 تن از كارمندان اين سازمان از منزلي كه در زير مجموعه اين سازمان ، در شمال سوريه مي‌باشد ، پنج‌شنبه شب به ادعاي تحقيق از آنان ربوده شدند.

در بيانيه اين سازمان آمده است : پزشكان بدون مرز در تماس با تمام افراد مؤثر و خانواده هاي اين كارمندان است و تمام تلاشش را براي برقراري تماس با اين 5 نفر بكار خواهد بست . البته در بيانيه اين سازمان اشاره اي به جزئيات آن و تضمين سلامتي آنان نشده است.

"كارين اخلوم" سخنگوي اين سازمان در سوئد گفته است : اين كارمندان ربوده شده از مليت هاي سوئدي ، دانماركي ، سوئيسي ، بلژيكي و پرو مي‌باشند.

گزارش هاي غير رسمي نشان از آن دارد كه "شبه نظاميان جهادي " به بيمارستاني ميداني در استان لاذقيه سوريه كه پزشكان بدون مرز در آنجا فعاليت مي‌كردند حمله نموده‌اند.

مدير ديدبان حقوق بشر سوريه در لندن "رامي عبدالرحمن" گفته است : اين شبه نظاميان به گروه تروريستي داعش (دولت اسلامي عراق و شام) وابسته هستند.

وي اضافه كرده است كه آنها تمام پزشكان بيمارستان را به مكاني غير معلوم برده اند.

وي ضمن اشاره به 5 كارمند ربوده شده سازمان پزشكان بدون مرز افزود : پزشكان ديگر نيز نزدیک خانه هايشان ربوده شده اند.

شايان ذكر است : سازمان پزشكان بدون مرز ، 6 بيمارستان و 4 مركز بهداشتي را در شمال سوريه اداره مي‌كند و اين سازمان برنامه دارد تا براي 27 بيمارستان و 56 مركز پزشكي در سوريه با كمك كشورهاي مجاور دارو، وسايل پزشكي و فراهم كرده و به آنان مشاوره هاي پزشكي دهد.
در سپتامبر 2013 نيز يك پزشك سوري كه در اين سازمان كار مي كرد كشته شد .


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار