نماینده انجمن روزنامه نگاران ایران گفت: آنچه که در ارتباط با این انجمن اتفاق افتاد، همچنین تهدیدات و ممانعات برای مجامع آن غیرقانونی بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ ژاله فرامرزیان نماینده انجمن روزنامه نگاران ایران در نشست مشترک وزیر کشور با احزاب و گروه‌های سیاسی با اشاره به رویکرد وزارت کشور پیرامون احزاب اظهار داشت: احزاب سیاسی در ۸ سال گذشته جایگاه و رویکردشان از سوی وزیر کشور تعریف شده نبود، چرا که وزارت کشور آنچنان که باید وظیفه خود را در قبال احزاب انجام نداد.  
 
وی با بیان اینکه انتظار ما این است رویکرد کاملا قانونی در این رابطه صورت بگیرد، ادامه داد: ما انتظار داریم اهمیت تجمعاتی که برای ایجاد احزاب ایجاد شده‌اند، رعایت شده و وزارت کشور به عنوان متولی اصلی نقش خود را ایفا کند، نه اینکه در حوزه‌های دیگر به نام وزارت کشور تداخل ایجاد کند.  
 
فرامرزیان با تاکید بر اینکه بایستی نگاه مناسب توسعه سیاسی به احزاب کشور صورت بگیرد، افزود: آنچه که در ارتباط با انجمن روزنامه‌نگاران ایران اتفاق افتاد قانونی نبود، همچنین تهدیدات و ممانعاتی که برای مجامع آن صورت گرفت، مکاتبات غیرقانونی بود که باعث می‌شود آنچنان که باید یک تشکل سیاسی به درستی نقش آفرینی نکند.  
 
نماینده انجمن روزنامه نگاران ایران، اصلاح قانون احزاب را مطالبه دیگری از وزارت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: پیشنهاد ما این است این اصلاحیه از جانب احزاب عضو و درگیر صورت بگیرد و یک فرآیند جدیدی برای اصلاح قانون احزاب پیگیری شود، این اصلاحیه نه تنها مشکلات قانون قبلی را نداشته بلکه باید نواقص آن را نیز رفع کند.  
 
فرامرزیان با بیان اینکه خانه احزاب در یک پروسه قانونی می‌تواند رویکرد مدیریتی درستی را بکار گیرد، تصریح کرد: در ۸ سال گذشته این خانه مورد بی‌مهری قرار گرفت و امیدواریم در این مسیر با رعایت حرمت آنچه که گذشت و همکار شورای مرجعیت کشور، خانه احزاب به رسمیت شناخته شده و انتخابات جدیدی صورت بگیرد.  
 
نماینده انجمن روزنامه نگاران ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم ماحصل این نشست، نشست‌های بعدی باشد و نگاه توسعه طلبانه سیاسی به احزاب شرایط جدیدی را برای این تشکل‌ها در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، ارتباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار