پورنعمت گفت: متاسفانه در بین مربیان باشگاه‌هایی که می‌توانند به لیگ برتر کمک کنند عرق ملی کمرنگ شده است و این تیم‌ می‌توانست در المپیک نتیجه لازم بگیرد ولی حیف شد و از این جهت برای منصوریان متاسفم.

اردشیر پورنعمت کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص "شانس صعود تیم ملی زیر 22 سال‌ها در المپیک" به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه به طور یقین ما 40-50 درصد از نیروهای متخصص و بازیکنان کارآمد را در تیم نداریم و باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند به هیچ وجه بازیکن به تیم ملی نمی‌دهند این مساله نوعی عدم همکاری است و قطعا با این روند راه به جایی نمی‌بریم. 
 
وی در ادامه افزود: نبود بازیکنان تاثیرگذار و نیروی کارآمد به تیم ملی آسیب جدی می‌زند و در صورتی تیم ملی به نتیجه می‌رسد که ابزار و بازیکنان مناسب برای ایران به هدف صعود به المپیک است را در اختیار داشته باشد. 
 
پورنعمت با اشاره به گروه‌بندی تیم ملی المپیک تصریح کرد: متاسفانه ما در گروه سختی قرار داریم الان همه تیم‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند به المپیک راه پیدا کنند در حالی که ما از دادن بازیکن به تیم ملی امتناع می‌کنیم و این اصلا درست نیست تیم‌هایی همچون ژاپن- استرالیا و بسیاری از تیم‌های دیگر ضمن برپایی اردو و ارائه بازی‌های تدارکاتی خودشان را آماده می‌کنند که حضوری موفق داشته باشند در حالی که ما متاسفانه این شرایط بر فوتبال ملی‌مان حاکم است. 
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به تحت فشار بودن باشگاه‌های پرطرفدار و عدم تعادل با تیم ملی عنوان کرد: فراموش نکنید بحث المپیک است و حضور ما می‌تواند جایگاه فوتبالی ما را بالا ببرد و این درست نیست ما در تریبون رسانه‌ها اعلام می‌کنیم که بازیکن نمی‌دهیم یعنی عملا موفقیت کشورمان را دوست نداریم درست است پرسپولیس باشگاه پرطرفداری است، تحت فشار است، حاشیه‌ها ایمن تیم را تهدید می‌کند ولی با تعامل می‌توان به تیم ملی نیز کمک کرد. ما باید عرق ملی داشته باشیم ولی متاسفانه عرق ملی این روزها کم رنگ شده است. 
 
وی ادامه داد: پرسپولیس تهران، نفت، استقلال، همه باشگاه‌ها به نحوی از دولت پول می‌گیرند و دولت به معنای تمام "ملی" معنوی می‌شود و اکنون زمانی رسیده که تیم ملی به این باشگاه‌ها نیاز دارد مربیان و مدیران قطعا منافع ملی را بر منافع باشگاهی ارجح بدانند زیرا موفقیت کشورمان در همه عرصه‌ها از مهمترین اصول است. 
 
پورنعمت اضافه کرد: تیم باشگاهی در لیگ امسال قهرمان شود اتفاقی نمی‌افتد یا تیم دیگری کشورمان نشود به نظر من مهم نیست اما تیم ملی به المپیک راه پیدا نکند یا راه پیدا کند اصلا قابل تصور نیست که چقدر برای منافع ملی کشورمان در جهان موثر است. 
 
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به مزایای حضور تیم فوتبال زیر 22 ساله‌های کشورمان اظهار داشت: حضور در المپیک نوعی غرور ملی است در المپیک ارزش‌های ملی در معرض دید مردم جهان قرار می‌گیرد. 
 
المپیک به معنای واقعی یعنی فوتبال مدرن حضور تیم ملی فوتبال کشورمان میتوانند زبان گویای ملی ما باشند با استفاده از المپیک ملت‌ها می‌توانند با هم ارتباط پیدا کنند. 
 
با حضور در المپیک صلح‌طلب بودن ملت ما از طریق زبان فوتبال معرفی می‌شود وامیدوارم که المپیک جدی گرفته شود. 
 
وی با اشاره به ارزش‌های کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال کشورمان گفت: خوشبختانه امسال بهترین تیم ملی زیر 22 ساله‌ها را داریم که اگر بازدیدکنان در اختیار کادر فنی قرار گیرند می‌توان نتیجه لازم گرفت. 
 
منصوریان فرد کاردانی است ولی به جهت عدم همکاری باشگاه‌ها با او برایش متاسفم فراموش نکنید یکی از راههایی که می‌توانیم با مردم جهان صحبت کنیم فوتبال است. 
 
پورنعمت به راهکار حل این معضل پرداخت و تاکید کرد: همه باشگاه‌ها به نحوی از پول ملی استفاده می‌کنند پس درست نیست منافع ملی و باشگاهی آن هم در حالی که تیم ملی نیازمند است ارجعیت داده شود. من می‌گویم باشگاه‌ها باید کوتاه بیایند و حیف است که این تیم با این همه پتانسیل به المپیک راه پیدا نکند ما 36 سال است که به المپیک نرفتیم آیا این درست است که با یکسری مشکلات که خودمان به وجود می‌آوریم مانع از حضور تیم ملی کشورمان در المپیک شویم. 
 
کارشناس فوتبال کشورمان به اصل معجزه اشاره و تصریح کرد: تیم ملی ثابت کرده است اگر بخواهد میتواند چه بسا اتفاق افتاده معجزه‌ای در تیم به وجود آمده کارهای شگفت‌انگیزی صورت گرفته و تیم از این برزخ رها شده و به فکر صعود افتاده است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با درایت مسئولان و ارزش  گذاشتن باشگاه‌ها به منافع ملی با ارائه بازیکنان به تیم ملی در این مرحله حساس بتوان ضمن تقویت تیم ملی به صعودش به المپیک کمک کرد تا داغ عدم صعود به المپیک 40 ساله نشود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: پورنعمت ، کارشناس ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار