ورود انجمن‌های علمی به عنوان نهادی مردمی به حوزه سیاست گذاری و تصمیم سازی‌های کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهندس سید ابوالفضل بهره‌دار، رئیس شورای انجمن‌های علمی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در سومین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور با توجه به رویکرد دولت یازدهم به دنبال استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی در حوزه‌های تصمیم سازی و سیاست گذاری‌های کلان نظام می‌باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: بهره مندی از حداکثر ظرفیت‌های انجمن‌های علمی کشور در جهت تبدیل انجمن‌های علمی به اتاق‌های فکر نظام و نهاد‌های تولید فکر در عرصه‌های سیاست گذاری از دیگر اهداف این همایش است .

وی خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این همایش با حضور رئیس جمهور محترم ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولان نظام و جامعه‌ی چشمگیری از 140 هزار نخبه کشور در روزهای 29تا30 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با باز خورد دوره‌های قبلی همایش گفت: اولین دوره همایش با رویکرد تعامل انجمن‌ها با مجلس و دولت و با حضور معاون اول ریاست جمهوری و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با توجه به کم تر شدن فاصله‌ی انجمن‌ها با نهاد‌های مورد نظر نتایج قابل انتظار نبود در دوره‌ی دوم که با رویکرد اجرایی برگزار شد اهمیت نقش آفرینی انجمن‌ها در توسعه‌های ملی جهت تقابل با تحریم‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم جهت مشارکت دادن نهاد‌های علمی مردمی در تصمیم سازی‌های کلان ملی گفت: ما سعی در شناساندن جایگاه انجمن‌های علمی در توسعه دیپلماسی علمی و مردمی داریم.

ایشان در پایان اذعان کرد:" انجمن‌های علمی" در کنار دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ‌ها که به عنوان نهادهای علمی پایه هستند اقدام به ظرفیت سازی و تولید ارزش افزوده از علوم می‌نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: علمی ، انجمن ، سیاست ، فکر ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار