سخنران حرم مطهر رضوي گفت: خودشناسی، عامل دست‌یابی به خداشناسی و درک عظمت پروردگار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، فاطمه نجاتي در سلسله جلسات بيان معارف اسلامي ويژه خواهران در رواق مباركه دارالحكمه حرم مطهر رضوي به موضوع «خداشناسي» پرداخت و اظهار داشت: فطرت تمامي انسان‌ها خداجوست و انسان با ميلي باطني به سوي خداوند متعال گرايش پيدا مي‌كند.

مدرس حوزه علميه مشهد بيان كرد: راه‌هاي بسیاری برای خداشناسي در دين اسلام برشمرده شده است و به كارگيري دل و عقل بشري از جمله راه‌هاي موثر براي این شناخت به شمار مي‌آيد.‌

نجاتي عنوان كرد: توحيد يكي از اصول دين اسلام است كه انسان با پذيرش يگانگي خداوند، زمینه دست‌یابی به مقام والاي معرفت الهي را در خود ایجاد می‌کند.

وي افزود: خداشناسي يهود، مسيحيت و ساير اديان با يكديگر متفاوت است و اين موضوع، اختلاف اعتقادي ميان اديان با يكديگر را نشان می‌دهد.

كارشناس مذهبي حرم مطهر رضوي ادامه داد: دست‌يابي انسان به اخلاق و رفتار والا، نشانه‌ي خداشناسي و آگاهی نسبت به معارف الهي است که این ویژگی‌ها با تمرین و ممارست در درون هر فرد افزایش می‌يابد.

وي در پايان ابراز داشت: نماز و توجه به آن از جمله راه‌هاي مهمي است كه انسان را به اوج معرفت مي‌رساند و در طول مشکلات و حوادث زندگی او را یاری می‌کند.


برچسب ها: سخنران ، حرم ، مطهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.