سخنران حرم مطهر رضوي گفت: توسل به ائمه اطهار(ع)، عامل دوری از گمراهی و نجات از سختی‌ها و مشکلات زندگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، عصمت نجفی در سلسله جلسات بيان معارف اسلامي ويژه خواهران در رواق مبارکه دارالاجابه حرم مطهر رضوي به موضوع «اخلاق و رفتار ائمه اطهار(ع)» پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در طول عمرش از تمامی پیروانش دوستی با خویشان و نزدیکانش را درخواست کرد.

مبلغ سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: اصل مودت که در قرآن کریم بیان شده است به معنای پیروی تام از دستورات ائمه اطهار(ع) و به کارگیری آن در زندگی است.

كارشناس مذهبي، اطاعت نکردن حاکمان و خلفای اسلامی را علت ناآگاهی و نبود شناخت نسبت به «آیه 23 شوری» دانست و عنوان كرد: آنان از مودت معنای محبت را برداشت کرده‌اند، درحالی‌که بسیاری از کسانی که ائمه اطهار(ع) را به شهادت رساندند نیز دارای عشق درونی به این خاندان بوده‌اند.

وي در ادامه اهل بیت(ع) را بهره‌مند از انوار الهی دانست و گفت: رفتار و اخلاق آنان نشان‌دهنده جایگاه والای‌شان در برابر خداوند است و آنان نیز تمام داشته‌های خود را در راه خداوند تقدیم کرده‌اند.

نجفی ادامه داد: عصمت، طهارت، زهد و بخشش از جمله ویژگی‌های ائمه اطهار(ع) است که عامل محبت و علاقه انسان‌ها به آنان شده است.

وي به شیوه‌ی زندگی‌ و منش‌شان اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) در ارتباط با مردم بسیار با کرامت و بزرگواری برخورد می‌کردند و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و حل مشکل‌شان به کار می‌بستند.

وي در پايان توصيه كرد: در هنگام مشکلات و سختی‌های زندگی، انسان باید با توسل جستن به مقام والای ائمه اطهار(ع)، آنان را واسطه‌ی خداوند متعال قرار دهد و حوائجش را با تمسک به آنان درخواست کند.‌/س


برچسب ها: سخنران ، حرم ، مطهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.