عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش چشمگير واردات برنج در سال جاري گفت: يکي از ضعف‌هاي مهم ما در رابطه با واردات محصولات کشاورزي اين است که اين واردات براساس واقعيت و آمار صورت نمي‌گيرد.

علي ايرانپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رشد 67.52 درصدي واردات برنج در 9 ماهه امسال اظهار داشت: يکي از ضعف‌هاي جدي ما در رابطه با صادرات و واردات محصولات کشاورزي اين است که بخشي از اين صادرات و واردات براساس واقعيت و آمارها صورت نمي‌گيرد.  

وي افزود: به عنوان مثال زماني که ما در کشور توليد مرکبات برنج چاي و ساير محصولات کشاورزي را داريم همزمان با توليد، واردات انجام مي‌گيرد که اين مسئله به توليدکنندگان آسيب جدي مي‌رساند.  

ايرانپور اضافه کرد: علي‌رغم اينکه سالهاست مشکل مذکور مطرح مي‌شود تا به امروز برنامه مشخصي براي مقابله با اين امر وجود نداشته و همواره توليد‌کنندگان به اين مسئله اعتراض داشته‌اند.  

نماينده مردم مبارکه افزود: هماهنگ نبودن ميان وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزي يکي از مهمترين دلايل اين موضوع است که اميدواريم با اجراي قانون انتزاع بخشي از اين امر مرتفع شود. 

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، واقعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۱:۱۲ ۱۳ دی ۱۳۹۲
واردات محصولات كشاورزى باعث تغييركاربرى اراضی كشاورزى به مسكونى است زيراكشاورزداخلى چاره اى پيدانميكندازطرفى احتكاركالاى وارداتى موجب افزايش قيمت وتورم ميشود_هرچندواردات كالاى كشاورزى منجربه كاهش مصرف آب كشاورزى وكاهش چاه هاى غيرمجازميشود
آخرین اخبار