هزاران هزار زائر با دلهایی آکنده از امید به گره گشایی امام مهربانیها ، به مشهد آمده اند تا در غم شهادت امام غریب خویش عزاداری کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، این دیار عاشقان است ، دلها در چنبره غم ماتم گرفته ، چشمها جوشان از اشک مظلومیت بزرگمردی است از تبار محمد (ص) که امروز شربت شهادت سرکشید و شیعیان بویژه ایرانیان را قرنها عاشق عشق سوزان خود کرد .

به همین مناسبت امروز و امشب ایرانیان ، بویژه جوانان و نوجوانان برسروسینه زنان ، رضا رضا گویان نوحه و مرثیه سرایی می کنند ، دسته دسته در دست هم اشک ماتم می ریزند ، تا زهرای اطهر(س) در غم شهادت فرزندش تک و تنها اشک نریزد .

امروز جای جای ایران اسلامی سراپا سیاه پوش و ماتم زده است؛ مشهدالرضا(ع) نیز کانون تـوجه میلیون ها عاشق سوگوار است که قلب های مملو از ارادتشان را در این آستان ملائک نشین به پرواز درآورده اند.

هزاران هزار زائر از راه های دور و نزدیک با دلهایی آکنده از امید به گره گشایی امام مهربانیها ، به مشهد آمده اند تا در غم شهادت امام غریب خویش عزاداری وسوگواری کنند.

مشهد الرضا در مصیبت شهادت امام باکرامت ، پرچم های سیاه بر در و دیوار شهر برافراشته شده و آیین سوگواری در گوشه گوشه این شهر مصیبت زده برپاست .

هیئت های عزادار نیز در دسته های سینه و زنجیر زن به سوگواری می پردازند .

زائران و عزاداران ، همنوا با نوحه سرایی به یاد مظلومیت و غربت امام رئوف به سوگواری می پردازند . آیین سخنرانی و مداحی و قرائت قرآن ، ادعیه و زیارات تا پاسی از شب در این حرم نورانی ادامه دارد .


برچسب ها: هزاران ، هزار ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.