ارقام عباسعلی ، شاه پسند ، اکبری ، احمد آقایی، کله قوچی و ... از مهمترین ارقام پسته کشت شده در استان سمنان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بر اساس آخرین آمارنامه رسمی کشور، پسته این استان رتبه نخست متوسط عملکرد را در واحد سطح در کشور دارد.
ˈلطف الله رضایی افزود: در این استان بیش از 13هزار و 300 هکتار باغ پسته وجود دارد که بیش از 11 هزار هکتار آن بارور است و به طور متوسط از هر هکتار دو تن و 950 کیلو گرم و در مجموع حدود 33 هزار تن پسته از باغ های بارور استان سمنان امسال برداشت شد.
  وی اظهار داشت: شهرستان دامغان با بیش از 9 هزار و 400 هکتار باغ پسته بیشیرین سطح زیر کشت پسته را در استان سمنان به خود اختصاص داده است.
    رضایی گفت: ارقام عباسعلی ، شاه پسند ، اکبری ، احمد آقایی، کله قوچی و ... از مهمترین ارقام پسته کشت شده در استان سمنان است.
  وی در خصوص نحوه آبیاری باغهای پسته این استان گفت: تاکنون یک هزار و 800 هکتار از باغ های پسته استان سمنان به سامانه آبیاری تحت فشار (قطره ای) مجهز شده است و سایر باغ ها از طریق روش آبیاری کم فشار و معمولی آبیاری می شود.
    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تقویت و هرس درختان، جمع آوری پسته های پوک، استفاده از کلتیواتور، یخ آب زمستانه، استفاده از روش های تلفیقی نظیر تله های زرد رنگ و فرمون ها برای جمع آوری آفات و تقلیل جمعیت آنها، رها سازی حشرات مفید با نصب تریکو کارت و در نهایت کنترل آفات مورد نظر در قالب طرح IPM که در استان نتایج خوبی در پی داشته است از مهمترین روش های مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری های پسته بوده است./س

 
برچسب ها: پسته ، رتبه ، کشت ، کشور ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.