حمید نیلی که به عنوان تهیه‌کننده نمایش "شمشیر و آفتاب" با محمد رضا مداحیان همکاری دارد، گفت: این اثر نمایشی به دنبال بیانات مقام معظم رهبری و در راستای توجه به عبرت های واقعه عاشورا تولید شده است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، حمید نیلی گفت: بر اساس صحبت هایی که با سازمان بسیج شهرداری تهران انجام شد، نمایش "شمشیر و آفتاب" به کارگردانی محمد رضا مداحیان تولید شد که در این راستا این سازمان حمایت از این نمایش را بر عهده گرفت.
 
وی در خصوص هزینه تولید نمایش "شمشیرو آفتاب" افزود: اصولاً آثار مذهبی، کارهای پر هزینه و پر خرجی هستند و امیدوارم با حمایت مخاطبین و سازمانها و ارگانها بتوانیم کارهای جدید تر و با ایده های بهتری را تولید کنیم.
 
نیلی با تشکر از مجید سرسنگی -رئیس تماشاخانه ایرانشهر- برای همکارهایی که درخصوص فراهم کردن مکان اجرای این نمایش داشته است، تاکید کرد: این اثر نمایشی به سفارش سازمان بسیج شهرداری آماده شده است و برای مدعوین این سازمان و فرهیختگان هنری هم اجرا می شود.
 
وی در معرفی عللی که زمینه تولید این اثر را بوجود آورده است، تشریح کرد: از آنجا که هیچگاه بر روی بحث عبرت های عاشورا و اینکه چرا واقعه عاشورا رخ داد و یا چرا افرادی که در گذشته نزدیک امام بودند زمینه شکل گیری آن واقعه دلخراش را بوجود آوردند، کاری انجام نشده بود تصمیم گرفتیم نمایش با این مضمون تولید کنیم.
 
تهیه کننده نمایش "شمشیر و آفتاب" بیان کرد: ما سعی کردیم در کنار شور حسینی، شعور حسینی را نیز داشته باشیم بنابراین با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در سال 1377، نمایش "شمشیر و آفتاب" را به دنبال عبرت گیری از واقعه عاشورا آماده کردیم که خوشبختانه امروز با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شده است.
 
نیلی  که با تاسیس گروه نمایشی زمان از سال 1371 با محمد رضا مداحیان همکاری داشته است، تاکید کرد: تلاش این گروه بر این بوده که خلاهای موجود در جامعه را پیدا کنیم و بر اساس آن موضوع آثار نمایشی را در حوزه مذهب تولید کنیم.
 
وی در پایان درباره آثاری که قرار است با همکاری مداحیان تولید و آماده کند، اذعان کرد: در حوزه مذهب دو کار با عنوان "عمار" و "حجاب" آماده تولید هستند، همچنین  نمایش "شعله در زمهریر" که در گذشته اجرا شد و جزء کارهای پر مخاطب  به شمار می رود از نمایش هایی است که تمایل دارم مجدداً در آینده روی صحنه روند.
 
گفتنی است؛ نمایش "شمشیر و آفتاب" به کارگردانی محمد رضا مداحیان از 18 آذر (6صفر) در سالن استاد ناظر زاده کرمانی به اجرا در آمده و تا 12 دی (پایان صفر) همه روزه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار