نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در امور صنایع دستی سیستان گفت: جلیقه چرمی با ترکیب خمک دوزی کار دست هنرمند سیستانی موفق به کسب نشان مرغوبیت صنایع دستی کشور شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .،طاهره شهرکی افزود: این اثر کار دستفرح لاله دشتی هنرمند صنایع دستی سیستان است که در شورای تجدید نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و با حضور داوران ملی در تهران توانست امتیاز لازم را برای ثبت و دریافت نشان ملی بدست آورد.

وی ادامه داد: تاکنون هفت اثر هنرمندان سیستانی که گلیم بافی، خامه دوزی و لباس محلی سیستان از شاخص ترین آنهاست موفق به دریافت نشان مرغوبیت ملی صنایع دستی کشور شده اند.

شهرکی افزود: تاریخچه چرم سازی در سیستان به بیش از پنج هزار سال پیش بر می گردد به طوری که آثار مکشوفه از محوطه باستانی شهرسوخته زابل نشان می دهد مردمان این شهر باستانی در خلق مصنوعات چرمی تبحر کافی داشته اند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در امور صنایع دستی سیستان خاطرنشان کرد: جلد و قاب چرمی و قدیمی ترین چشم مصنوعی دنیا که از جنس چرم ساخته شده از جمله مهمترین آثار چرم کشف شده در شهر سوخته است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: نشان ، مرغوبیت ، جلیقه ، چرمی ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.