نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان نظام اسلامی از تجربیات گذشته پند بگیرند و به یاد داشته باشند که مسیر عزت انقلاب از مسیر جایگاه فاخر رهبری می گذرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی" فرد صبح امروز (سه شنبه 10 دی ماه) در مراسم تشییع و خاکسپاری 5 شهید گمنام دفاع مقدس که در میدان امام حسین تهران برگزار شد گفت: شهادت پیامبر اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را به ملت بزرگ ایران، مردم متعهد و متدین ام القری اسلامی، شهر تهران تسلیت عرض می کنم.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهیدان تجلی تفکر عاشورا در متن جامعه دینی و اسلامی هستند لذا امروز میدان امام حسین مفتخر است میزبان شهیدانی باشد که در راه عاشورا جان خود را تقدیم میهن اسلامی کردند امیدوارم با وجود چنین شهیدانی شاهد ارتقاء معنویت در تهران به ویژه شرق این شهر بزرگ اسلامی باشیم.
 
وی خطاب به ملت ایران تصریح کرد: هیچ ملتی بدون دانش، معرفت و استقامت به جایگاهی دست نخواهد یافت.
 
ابوترابی فرد اظهار کرد: تمام دستاوردهای اسلام و انقلاب مرهون ایمان، بصیرت، صبر، استقامت و پایداری ملت ایران است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان گفتارهایی از امام حسن مجتبی(ع) در مورد صبر و استقامت عنوان کرد: امام حسن(ع) می فرمایند هیچ قومی به آرزوها و آمال های منطقی خود نمی رسد مگر در سایه صبر و استقامت و پایداری در مقابل سختی های روزگار.
 
وی خطاب به مادران و خانواده شهیدان دفاع مقدس افزود: اگر صبر و استقامت و ایثار فرزندان سلحشور شما نبود و اگر بدن های جانبازان و آزادگان صبور میهن اسلامی نبود قطعا ایران امروز در قله های امنیت و آسایش قرار نداشت.
 
ابوترابی فرد ادامه داد: ملت ایران با صبر و استقامت و پایداری توانست در جنگ تحمیلی بر رژیم بعث عراق و صدام جنایتکار پیروز شود و معضلات و مشکلات جنگ 8 ساله را تحمل کند.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دشمن بعد از چشیدن طعم تلخ شکست در دفاع مقدس فشارها و تحریم های خود را بر ملت ایران افزایش داد اما ملت ما با صبر استقامت توانسته است تا امروز روی پای خود بایستد.
 
نایب رئیس مجلس ادامه داد: بدون شک یکی از عوامل پیروزی مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 صبر و استقامت ملت ایران بوده است.
 
وی با اشاره به حماسه 9 دی سال 88 تصریح کرد: اگر در 9 دی سال 88 صبر، پایداری و استقامت گره خورده با ایمان و بصیرت ملت ایران نبود خلق حماسه 64 درصدی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال 90 و همچنین حماسه 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سال جاری شکل نمی گرفت.
 
ابوترابی فرد عنوان کرد: اقتدار امروز ما برآمده از استقامت و پایداری ملت ایران در طول سه دهه گذشته بوده است.
 
وی اظهار کرد: نظام سیاسی اقتدار خود را از حضور امام و پیشوای عادل، بصیر، شجاع در برابر استکبار و متواضع در برابر ملت به دست آورده است.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دیروز امام راحل عمود خیمه انقلاب، رمز پیروزی بر استکبار و کلید واژه اقتدار در دفاع مقدس بود و امروز رهبر معظم انقلاب رمز اقتدار، حضور و کلید واژه این بصیرت همراه با صبر است.
 
نایب رئیس مجلس افزود: رمز اقتدار ملت ایران داشتن رهبری صالح و اطاعت مردم از ایشان است ما تمام اقتدار خود را از این دو داریم که در پرتو مردمسالاری دینی تجلی یافته است.
 
وی تصریح کرد: آمریکا و ایادی آن در منطقه برای همیشه سر ستیز با نظام های اسلامی دارند از این رو باید با هوشمندی و درایت توطئه های آنها را رصد کنیم و در مسیری که رهبری هدایت می کنند گام برداریم.
 
ابوترابی فرد خطاب به دولتمردان عنوان کرد: دولتمردان نظام اسلامی از تجربیات گذشته پند بگیرند و به یاد داشته باشند که مسیر عزت انقلاب از مسیر جایگاه فاخر رهبری می گذرد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار کرد: هر چهره و فعال سیاسی و هر مدیری که برخلاف خواسته های رهبری و ملت گام بردارد بدون شک در مسیر دشمن حرکت کرده است.
 
وی خطاب به ملت ایران افزود: رسیدن به عزم ملی و اراده جمعی چنگ زدن به ریسمان الهی که همان رهبری صالح است ایجاد خواهد شد و همگان بدانند در سایه عزم و اراده ملی مسیر عزت و اقتدار هموار می گردد.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطر نشان کرد: امروز میدان امام حسین تهران باید نماد اندیشه حسینی و تفکر عاشورایی و نماد عفت و پاکدامنی در این شهر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار