كارشناس بسكتبال در بررسی فصل جاری سوپرلیگ، بازیکنان خارجی را به دو دسته تقسیم کرد که یک گروه از آنها تنها عنوان "خارجی" را یدک می کشند و کمکی به تیمها نمی کنند.

عنایت آتشي در مورد كيفيت بازيهاي نيم فصل اول سوپرلیگ بسكتبال به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در آغاز لیگ امسال مشكلاتي سد راه تيم‌ها و باشگاه‌ها بود كه تجمع اين مشكلات باعث كاهش كيفيت بازي‌ها شد اما با گذشت زمان، تداوم تمرينات و مسابقات، هفته به هفته كيفيت بازیها افزايش يافت، بازيكنان در معرض مسابقات آماده‌تر شدند و تيم‌ها شناخت بهتري از داشته‌هايشان پيدا كردند.

وی در مورد مقايسه ليگ امسال با ليگهاي گذشته ادامه داد: به هيچ وجه مقايسه نمي‌كنم چون مقايسه هيچ دردي از بسكتبال دوا نمي‌كند. تیمها با گذشت زمان خود را پيدا می کنند و بازيكنان از لحاظ بدني آماده‌تر می شوند. اگر فرصت کافی به آنها داده شود، راندمان کار هم بالا می رود.

نتایج تیم ملی به زحمات مربیان لیگ برمی گردد


كارشناس بسكتبال با اشاره به رابطه لیگ با تیم ملی تصريح كرد: قدرتمندي ليگ در هر كشور به تقويت تيم ملي آن كمك مي‌كند زيرا ليگ محل قدرت گرفتن بازيكنان تيم ملي هر كشور است. نگاه به گذشته هم نشان می دهد که تيم ملي قوی، نتيجه‌ي ليگ با كيفيت است زيرا از دهه 80 به امروز همه بازيكنان تيم ملي يا اكثرشان از دل همين ليگ بيرون آمده‌اند. اگر مي‌بينيد تيم ملي كشورمان ساختار قوي دارد و نتايج و شرايط عالي است به زحمات مربيان ليگ بر مي‌گردد.

وي عنوان كرد: خوشبختانه بسكتبال ما پيشرفت كرده و در جايگاه بسيار بالايي قرار دارد. به جرأت مي‌توان گفت هم اكنون بسكتبال ما قدرت مطلق آسيا است.



لیگ ما در ابتدا قهرمانی کشوری بود


وی اشاره ای به تاریخچه لیگ بسکتبال در ایران داشت: سال 68 عملاً این مسابقات با نام" قهرمان کشوری"  شروع به کار و بعدها به باشگاهی تغییر پیدا کرد. سال 69  مسابقات تعطیل شد و از سال 1377 به لیگ برتر باشگاه‌های بسکتبال ایران تغییر نام پیدا کرد.

آتشی در مورد بازیکنان خارجی لیگ تاکید کرد: بازیکنان خارجی به دو بخش تقسیم می‌شوند. بازیکن خارجی اثر گذار که اعتماد به نفس سایر بازیکنان را بالا می‌برد که تعداد آن‌ها به 10 نفر رسیده و از سال 77 وارد مسابقات شدند. گروه دیگر هم بازیکنان خارجی که فقط عنوان خارجی را یدک می‌کشند که مطلقاً‌ اثر گذار نیستند و حتی بازیکنان خودمان به آنها کمک می‌کنند. متاسفانه تعداد بازیکنان گروه دوم هم در کشورمان کم نیست.

کارشناس بسکتبال درمورد بازیکنان داخلی نیز اظهارداشت: ما بازیکنان خوبی چون کاردوست، حدادی و صمد را داریم که از لیگ ما خارج شده‌اند اما امیدوارم شرایط خوبی فراهم کنیم تا سرمایه‌های ارزنده بسکتبال کشور در داخل ایران به بازی بپردازند و فضای مناسبی در اختیارشان گذاشته شود تا ضمن افزایش جذابیت بازی‌ها و حضور فراوان تماشاگران زمینه مناسب برای آموزش ورزشکاران جوان هم فراهم شود.

بحت توجه، تنها  پاداش نیست


آتشي در مورد پرداختن مسئولين وزارت ورزش به تقويت بسكتبال و توجه به اين رشته عنوان كرد: ما مي‌گوييم به تيم بسكتبال كه اين همه افتخارات بوجود آورده توجه كنيد اما توجه عملاً پاداش نيست. پاداش حق بازيكن است و قطعاً بايد تفاوتي قائل شد. منظور از توجه کردن، افزایش تاسیسات، کشف استعداد و تقویت سخت‌افزاری و نرم افزاری است. البته فدراسیون نیز باید به جهت شناساندن بسکتبال کشورمان شرایط مسابقات بین‌المللی را فراهم کند. اگر می‌خواهیم در سطح آسیا مطرح شویم باید ابزار و امکانات لازم فراهم شود و همچنین نکات ریزی مانند اسکوربورد و نور ورزشگاه نیز مطلوب باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۲
عنایت الله آتشی خاک خورده وزحمتکش رشته بسکتبال هست ونصایح وی ازسردلسوزی هست ازاون آدمایی نیست که به دنبال پست ومفام باشد...کاش می شدازتجربیات اواستفاده های لازم رابردتاتیم ملی بسکتبال صاحب یک حداقل مشاوردلسوزمی شد
آخرین اخبار