طبق تصمیم تیمهای حاضر درجلسه سوپر لیگ بسکتبال تاریخ اتمام فصل جدید لیگ به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اولین تصمیم گیری جلسه سوپرلیگ بسکتبال مربوط به تعداد تیمهای فصل جدید بود که طبق رای حاضران در جلسه قرار بر این شد که تعداد تیمهای سوپرلیگ از 10 تیم بیشتر نشود.

عنایت آتشی عضو هیئت رئیسه فدراسیون در این مورد گفت: در سالهای گذشته حرمتی برای لیگ وجود داشت که تیمها مراحل را از دسته های پایین طی کرده و به سوپرلیگ می رسیدند حتی به باشگاه صباباتری هم با وجود بودجه بسیار خوب اجازه داده نشد که به یکباره به سوپرلیگ وارد شوند و مراحل مختلف را طی کردند اما در سالهای بعد شرایط مادی تیمها مورد توجه قرار گرفت و به خاطر پول همه به لیگ راه پیدا می کنند. 

با این بحث، رئیس فدراسیون پیشنهاد داد که اگر تیمی از بین 10 تیم فعلی انصراف داد تیم دیگری جایگزین آن نشود. 

کریمی شهردار گرگان با پیشنهاد اینکه تیمها اجازه فروش امتیازات خود را داشته باشند اشاره کرد: اگر کیفیت مسابقات بالا نرود تماشاگر به سالن نمی آید و اگر تماشاگر نباشد در این صورت ورزش قهرمانی معنا ندارد. ما در حال حاضر باید کیفیت بسکتبال را بالا ببریم. 

هاشمی: با 8 تیم نمی توان لیگ برگزار کرد


مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در این میان تاکید کرد: با هفت یا هشت تیم نمی توان لیگ برگزار کرد و نباید به این موضوع رای بدهیم که در صورت انصراف تیمی، هیچ تیم دیگری جایگزین آن نشود. چه ایرادی دارد که تیمی به لیگ اضافه شود و 20 بازیکن و مربی درگیر آن شوند؟ ما که شرایط فوتبال را نداریم. 

هر تیم حق جذب 15 بازیکن را دارد

محمود مشحون رئیس فدراسیون با تاکید بر اینکه بیشتر تیمها تقاضای افزایش تعداد بازیکنان هر تیم از 12 به 15 بازیکن را داشتند این موضوع را به رأی گذاشت و تمام حاضرین با سقف 15 بازیکن در هر تیم موافقت کردند. 

مسابقات سوپرلیگ 16 آبان آغاز می شود


در حالی که برای پایان مسابقات لیگ اختلاف نظر زیادی وجود دارد اکثریت حاضران در جلسه لیگ به زمان شروع مسابقات در روز 15 آبان رأی دادند. اما برای پایان بازیها چند باشگاه به خصوص مهرام به اتمام بازیها در اردیبهشت سال آینده اصرار داشتند و چند باشگاه دیگر نیز به شدت با این جریان مخالفت کردند.
 
در نهایت نحوه رای گیری به این گونه بود که بدون پرسیدن نظر تیمها در مورد کلیت کشیده شدن زمان اتمام لیگ به سال آینده، بر ادامه بازیها تا سال 93 تاکید شد و سوال از حضار به این گونه بود: آیا با اتمام مرحله مقدماتی لیگ تا روز 26 اسفند موافقید؟

تمام حاضران در جلسه با اتمام مرحله مقدماتی لیگ در اسفند ماه موافقت کردند و در نهایت محمود مشحون رئیس فدراسیون اعلام کرد که لیگ امسال تا اردیبهشت سال 93 به طول می انجامد!

فینال لیگ به صورت 4 از 7 برگزار می شود

بعد از این جریان در مورد نحوه برگزاری بازیهای پلی آف بحث شد که بازیهای مرحله مقدماتی پلی آف به جای 2 از 3 بازی به 3 از 5 بازی تبدیل شود. اما این موضوع مورد موافقت قطعی قرار نگرفت و قرار بر این شد که تصمیم گیری در این مورد برعهده سازمان لیگ باشد تا پلی آف اول به صورت 2 از 3 بازی یا 3 از 5 دیدار، پلی آف مرحله دوم تا فینال به صورت 3 از 5 مسابقه و فینال به صورت 4 از 7 بازی برگزار شود. /آق
برچسب ها: جلسه ، لیگ ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار