سعید شطی معتقد است که معمارانی که به خلق اثر می‌پردازند اصول هندسی را بهتر رعایت می‌کنند.

"سعید شطی"، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، درباره نقش معماری در هنر نقاشی گفت: هنرمندان نقاش که به صورت انتزاعی به خلق اثر می‌پردازند سوژه‌ای را انتخاب و آنرا با توجه به آنچه که در ذهن دارند خلق می‌کنند و پرداختن به موضوع از زاویه‌های مختلف نیز برگرفته از ذهنیت آنها است.
 
وی افزود: به نکته‌ای که در بسیاری از آثار و تابلوهای نقاشی وجود دارد این است که هیچ گاه اصول هندسی و ریاضی در آنها دیده نمی‌شود در حالیکه هنرمندانی که به رشته معماری آشنا هستند به خوبی از این اصول و قواعد در خلق اثر استفاده می‌کنند.
 
شطی اظهار داشت: در حقیقت اگر حوضچه یا خانه‌ای را یک نقاش معمار خلق می‌کند به خوبی می‌توان نظم موجود در دیوارها ستون و تمامی بخش‌های اثرش را درک کرد.
 
این هنرمند نقاش تصریح کرد: نقاشانی که معمار هستند هیچ گاه در خلق اثر از ابزاری مانند خط‌کش استفاده نمی‌کننداما آثار آنها با دقت و رعایت اصول خاص هندسی خلق می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: بنابراین تابلوهای نقاشی معماری که از سوی نقاشان معمار خلق می‌شود ب دلیل داشتن دقت بالای قواعد هندسی جذابیت بیشتری را برای مخاطب دارد زیرا نظم زیبای در آثار آنها است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار