یکی از عوارض اجتناب ناپذیر بیماری آنفولانزا سرفه های خشک است که در صورت بی احتیاطی فرد بیمار می تواند تبدیل به سرفه های مزمن شود اما علاوه بر رعایت رژیم غذایی فرد بیمار باید از رفتن به برخی مکان ها جدا خوددار نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان به افرادی که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزای فصلی شده‌اند و به ویژه دچار مشکلات تنفسی مانند سرفه هستند توصیه می کنند که علاوه بر نخوردن مواد معطر و بودار مانند انواع ادویه جات از رفتن به برخی مکان ها نیز خودداری نمایند.

گفتنی است؛ از جمله مکان هایی که این افراد بهتر است در طول بیماری به آنجا نروند فروشگاه ها عطرفروشی، مغازه های گل فروشی و مغازه های فروش فست فود می باشد.

بررسی ها نشان می دهند؛ در این مغازه ها و اماکن به دلیل وجود رایحه های مختلف می توانند باعث تشدید علائم سرفه و گرفتگی ریه در بیماران شود.

پزشکان توصیه می کنند: چنانچه افراد مبتلا به آنفولانزا در منزل و یا محل کار خود با انواع گل ها و رایحه ها سرو کار دارند از ماسک استفاده کنند و یا در محیطی با تهویه مناسب فعالیت نمایند.

پزشکان حتی توصیه می کنند؛ افراد مبتلا به آنفولانزا از پوشیدن لباس های معطر و یا استعمال عطر و یا حتی شستن البسه با پودرهای لباسشویی با رایحه های معطر قوی خودداری کنند تا باعث تشدید علائم بیماری و افزایش سرفه در آنها نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرفه ، رژیم ، غذا ، آنفولانزا ، لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار