مديرکل اداره استاندارد استان تهران با بيان اينکه يکي از خلاهاي کشور تدوين استانداردهاي حوزه آموزش و پرورش است، گفت: بايد در حوزه استاندارد با تشکيل دبيرخانه‌اي تعاملات بين‌المللي خود را افزايش دهيم.

مسلم بيات مديرکل اداره استاندارد استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تدوين استاندارد آموزش و پرورش يکي از خلاهاي موجود در کشور است، اظهار داشت: ممکن است نظام آموزش و پرورش کشور يکسري استانداردهاي داخلي داشته باشد اما لازم است در مقياس ملي و عرصه بين‌المللي کميته‌هاي متناظر با سازمان جهاني استاندارد تشکيل دهيم.
 
وي تصريح کرد: با توجه به کثرت بالاي تعداد دانش‌آموزان و دانشجويان کشور بايد استانداردهايي را داشته باشيم تا براساس آنها پي به جايگاه خود در جهان برده و مسير تعالي را براساس اين ارزيابي‌ها طي کنيم.
 
وي افزود: از اين رو  بنده در حال رايزني با دانشگاهها  و مراکز آموزش عالي جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌اي در اين زمينه هستم.
 
بيات با بيان اينکه اين ارزيابي‌ها در مباحث مالي، محيطي و ساختاري خواهد بود، گفت: اگر استانداردهاي مورد نظر در حوزه آموزش و پرورش تدوين شوند به عنوان مثال بايد بدانيم چه ميزان دانش‌آموز در يک کلاس درس بايد حضور داشته باشند و يا ارتفاع ميز و صندلي در مقاطع مختلف چه اندازه بايد باشد.
 
وي ادامه داد: همچنين ميزان تابش نور، رنگ کلاس، ميزان و نوع تجهيزات لازم در يک کلاس، ميزان ساعت آموزش دانش‌آموزان در طول يکسال و تعداد معلمان مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
 
مديرکل اداره استاندارد استان تهران با بيان اينکه اميدواريم بتوانيم کميته متناظر سازمان جهاني استاندارد را تشکيل دهيم، اظهار داشت: پس از تشکيل اين کميته لازم است دبيرخانه‌اي را جهت انجام تعاملات بين‌المللي داير کنيم تا ابتدا عضو ناظر و بعد به عنوان عضو فعال در اين حوزه حضور پيدا کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نظام ، آموزشی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار