مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني از راه اندازي واحد تولید کننده گاز خنثی در پالایشگاه امام خمینی خبر داد و گفت: اين واحد در حفظ شرايط اضطراري در واحدهاي عملياتي نقش قابل توجهي را ايفا مي کند.

علي اکبر ميرقادري مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از راه اندازي واحد تولید کننده گاز خنثی در پالایشگاه امام خمینی خبر داد و گفت: اين بخش به عنوان واحدهاي جانبي و سرويس دهنده  به اين پالايشگاه بوده است.

ميرقاري گفت: اين واحد در حال حاضر در دست ساخت است که هم اکنون از پيشرفت 15درصدي برخوردار بوده و پيش بيني مي شود تا 9 ماه آينده راه اندازي شود. در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی پیشرفت داشته که این امر با توجه به شرایط تحریم، مطلوب ارزیابی می شود.

وي  با بیان اینکه واحد ازت تولید کننده گاز خنثی خواهد بود، اظهار داشت: این گاز خنثی در حفظ شرایط عملیاتی نقش موثری خواهد داشت.

مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني ادامه داد: گاز خنثی در راه اندازی و بسته شدن واحدهای عملیاتی و اضطراري  مورد استفاده قرار می گیرد تا واحد ها در وضعیت مطلوب و ایمن به فعالیت خود ادامه دهند.

میرقادری با بیان اینکه حدود دو ماه از آغاز این پروژه می گذرد، اظهار کرد: این واحد از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در حال ساخت و اجراست.

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دليل مشکلات حمل و نقل کمبود گاز خنثي را از واحدهاي توليدکنندگان داخلي تامين مي کنيم. با راه اندازي اين واحد پالايشگاه شازند اراک نياز خود را  به گاز خنثي مرتفع خواهد ساخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: شرکت ، پالایش ، نفت ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار