در پی کاهش ارزش ین در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان به ویژه در برابر دلار ، نگرانی ها در پکن و سئول به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات چین و ژاپن از این نگرانند که با ادامه روند کاهش ارزش "ین" در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان به ویژه در برابر "دلار"، زمینه برای افزایش صادرات شرکت های ژاپنی به ضرر شرکت های کره ای و چینی فراهم شود.

زمانی که ارزش "ین" در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان کاهش یابد هزینه تولید و در نتیجه هزینه صادرات کاهش می یابد و شرکت های ژاپنی با هزینه کمتری صادرات بیشتری خواهند داشت.

کاهش ارزش ین در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان به ویژه در برابر دلار که سیاست گشایش پولی بانک مرکزی ژاپن به آن دامن زده است در نشست کاری مسئولان چینی و کره جنوبی مطرح شده است. مسئولان این دو کشور از این نگران هستند که مبادا محصولات آنها با سود کمتری در بازار جهانی به فروش رود.

اگر مقامات اقتصادی چین و کره جنوبی تاکنون به طور مستقیم تدابیری برای حفظ رقابت پذیری خود در بازار جهانی به اجرا نگذاشته اند،یعنی مانند ژاپن به تزریق نقدینگی به بازار خود از طریق بازخرید اوراق قرضه و سهام در اختیار مردم و شرکت ها اقدام نکرده اند به خاطر آن بوده تا ببینند ِاین اقدام ژاپن صادرات آنها را کاهش خواهد داد یا خیر.

"شو شواشی" رئیس کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین در دیدار با وزیر دارایی کره جنوبی گفت: ژاپن می خواهد با کاهش ارزش ین در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان به ویژه در برابر دلار زمینه را برای افزایش صادرات خود فراهم کند. وی افزود این سیاست ژاپن به طور قطع به ضرر کره جنوبی و چین تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ، کاهش ، ارزش ، ین ، هزینه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار