سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران از حذف شرط حداکثر سقف سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خبرداد.

هادی بشیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به شرایط عضویت در این صندوق اظهار داشت: تمام افراد ساکن در روستاها و مناطق عشایری اعم از مرد یا زن، سرپرست خانوار یا غیرسرپرست خانوار که دارای حداقل 18 سال تمام باشند می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شوند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران افزود: این افراد در آینده با داشتن شرایط قانونی از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مستمری بازماندگان برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: با حذف شرط حداکثر سقف سنی برای عضویت، مردان بالای 55 سال و زنان بالای 50 سال نیز می‌توانند عضو این صندوق شده و در صورت تحقق شرایط از مزایای قانونی صندوق استفاده کنند.

بشیری با اشاره به حق بیمه این افراد اظهار داشت: حق بیمه در صندوق 15 درصد از سطح درآمدی انتخابی توسط بیمه شده است که بیمه شده فقط پنج درصد آنرا پرداخت می‌کند و این مبلغ سهم بیمه شده برای امسال بین 90 هزار تا 234 هزار تومان است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از این صندوق به سایر صندوق‌های بیمه‌ای و بلعکس از سایر صندوق‌ها به این صندوق براساس قانون نقل و انتقال کسورات بازنشستگی امکان‌پذیر است ولی توصیه ما به بیمه‌شدگان این است که برای جلوگیری از تضییع حق و حقوقشان زمانی نسبت به انتقال سوابق بیمه‌ای خود اقدام کنند که در یکی از صندوق‌های بیمه‌ای مشمول برخورداری از مزایای بلند مدت شوند.

وی گفت: همه بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق www.roostaa.ir و یا ارسال کد ملی به سامانه پیام کوتاه 300027 با رویت سوابق، از تکالیف بیمه‌ای خود مطلع شوند./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: صندوق ، اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.