وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) اعلام کرد چاک هيگل وزير دفاع اين کشور يکشنبه در تماسي تلفني با ژنرال عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر درباره تحولات اخير مصر ابراز نگراني کرد و به وی پیشنهاد کمک داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، سخنگوي رسمي پنتاگون با اعلام اين خبر افزود هيگل کشته شدن شماري از مصريها را در انفجارهايي که اخيرا در مصر رخ داد تسليت گفت و از آمادگي آمريکا براي کمک به تحقيقات در خصوص اين حوادث خبر داد.  

روز يکشنبه در انفجار بمبي مقابل ساختمان ارتش مصر در شمال قاهره شماري کشته شدند.  

ارتش مصر اين انفجار را حمله اي تروريستي توصيف کرد اما از گروه اخوان المسلمين که دولت مصر هفته گذشته آن را سازماني تروريستي اعلام کرد نام نبرد.  

جان کربي سخنگوي رسمي پنتاگون در بيانيه اي افزود :« هيگل همچنين در اين تماس تلفني بر نقش روند سياسي فراگير در مصر تاکيد کرد.»  

در اين بيانيه آمده است :« دو طرف درباره ايجاد توازن بين امنيت و آزادي هم گفتگو کردند.»  

کربي افزود :« هيگل همچنين درباره فضاي سياسي در مصر پيش از برگزاري همه پرسي قانون اساسي در اين کشور از جمله ادامه اعمال قانون محدوديت برگزاري تظاهرات ، ابراز نگراني کرد.»  

دولت مصر از ناميدن اخوان المسلمين به عنوان سازماني تروريستي براي بازداشت صدها نفر از طرفداران اين گروه استفاده کرده است و اين درحالي است که قبل از آن هم هزاران نفر ديگر از هواداران اين جنبش در زندانهاي اين کشور محبوس بودند.  

اين جديدترين اقدام دولت مصر براي حمله به گروه اخوان المسلمين پس از برکناري محمد مرسي رئيس جمهور سابق مصر در ژوئيه گذشته به شمار مي آيد.  

با افزايش اختلافات بين طرفداران و مخالفان اخوان ، ‌مسئولان مصري همچنين درباره شرکت در اعتراضات براي حمايت از اين گروه به مردم مصر هشدار دادند.  

در درگيريهاي سه روز گذشته در خيابانهاي مصر هفت نفر کشته شدند.  


انتهای پیام/
برچسب ها: پنتاگون ، مصر ، کمک ، چاک هیگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار