رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از اهداء 27 هزار و 668 واحد خون در 9 ماهه سال جاری در استان همدان خبر داد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،دکتر "افشین محمدی"، با اعلام این خبر اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 34 هزار و 375 نفر مراجعه کننده برای اهداء خون داشتیم که از این تعداد 27 هزار و 668 نفر موفق به اهداء خون شدند.

وی افزود: از مجموع اهداء کنندگان خون در سطح استان همدان 26 هزار و 439 نفر مرد و مابقی خانم بودند که آقایان 95 درصد اهداء کنندگان را تشکیل می‌دهند.

محمدی تصریح کرد: در آذر ماه سال جاری سه هزار و 643 نفر برای اهداء خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 48 نفر موفق به اهداء خون شدند که از این تعداد دو هزار و 891 نفر مرد و 157 نفر زن بودند.

وی گفت: از تعداد کل خون‌های دریافتی در 9 ماهه امسال 13 هزار و 740 نفر اهداء کنندگان مستمر بوده که مجموعه انتقال خون در تلاش است تا اهداء کنندگان مستمر را افزایش دهد و از این طریق شاخص‌های آلودگی را کاهش دهد.

محمدی تاکید کرد: کسانی که برای اولین بار برای اهداء خون مراجعه می‌کنند باید مورد آزمایش‌های مختلف قرار بگیرند تا از خطر آلودگی خون‌های اهدایی جلوگیری کرده باشیم.

رئیس سازمان انتقال خون همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از مجموع مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون هیچ موردی از ویروس اچ آی وی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، اهداء ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.