در حالي که تحليلگران از افزايش روزافزون تقاضا براي خريد خودرو در ژاپن خبر مي دهند خودروسازان ژاپني در نظر دارند توليد خود را در نخستين ماه هاي سال 2014 ميلادي افزايش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز از توکيو، روزنامه اقتصادي نيکي چاپ ژاپن گزارش داد با توجه به اين که قرار است از ماه آوريل ماليات بر ارزش افزوده در ژاپن افزايش يابد پيش بيني مي شود  تقاضا براي خريد خودرو در اين کشور در ماه هاي نخست سال جديد ميلادي به طرز  قابل توجهي افزايش يابد.

ماليات بر ارزش افزوده در ژاپن قرار است با هدف کمک به دولت براي رويارويي با افزايش هزينه هاي بهداشت و درمان از پنج درصد به هشت درصد افزايش يابد. اين افزايش ماليات، مصرف کنندگان ژاپني را ترغيب کرده است پيش از عملي شدن اين مسئله، به خريد ملک، خودرو و ساير دارايي ها يا اقلام لوکس روي آورند.

به نوشته روزنامه نيکي، شرکت خودروسازي تويوتا موتور در سه ماه نخست سال 2014 ميلادي توليد خود را در کارخانه هاي خود در خاک ژاپن ده درصد نسبت به ماه دسامبر امسال افزايش خواهد داد.

اين روزنامه اقتصادي تاکيد کرد تويوتا به نهادهاي زير مجموعه خود اطلاع داده است توليد روزانه اش از ماه ژانويه تا مارس 2014 بالغ بر 14 هزار دستگاه خودرو خواهد بود.

به نوشته روزنامه نيکي، شرکت تويوتا توليد روزانه خود را براي ماه دسامير 12500 دستگاه پيش بيني کرده بود.

روزنامه نيکي افزود شرکت هاي ميتسوبيشي موتورز و سوزوکي موتور نيز قرار است ميزان توليد خود را در ماه ژانويه افزايش بدهند تا بتوانند تقاضاي مردم را براي خودروهاي جديد خود برآورده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خرید ، خودرو ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار