مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: اين شهرستان سالانه250 هزار تن محصولات كشاورزي تولید می کند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فروغی، با بیان اینکه شهرستان بستان‌آباد از لحاظ وسعت اراضی كشاورزي رتبه يازدهم و با توليد سالانه بیش از250 هزار تن محصولات كشاورزي رتبه دهم استان را به خود اختصاص داده است گفت: این میزان تولید از 37 هزار و263 هكتار اراضی ديم و بيش از 17 هزار و 800 هكتار اراضی آبي حاصل می آید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بستان آباد در امر توليد محصولات باغي با ده هزار و 368 تن در رتبه 153 قرار گرفته است افزود: با توجه به اینکه توسعه سطوح باغی در مناطق مختلف و مستعد سطح شهرستان، ارتقا کمی وکیفی آموزش های ترویجی در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

فروغی در ادامه بر اهمیت و ارزش کشت الگویی و طرح تولید محصول سالم تاکید کرد و اضافه کرد: اجرای این طرح در بخش کشاورزی، علاوه برایجاد ارزش افزوده بالاو سودآوری بیشتر موجب کاهش آلودگی آب و خاک را بهمراه داشته و علاوه بر آن موجب ارتقاء بهداشت عمومی جامعه نیز می شود.

مدیر جهادکشاورزی بستان آباد افزود: این شهرستان بدلیل شرایط آب وهوایی مستعد و وجود صیفی کاران ماهر در تولید محصول هویج، 59 درصد تولید هویج استان را دراختیار داشته و بالغ بر 9/4 درصد از مجموع محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان در این شهرستان حاصل می آید.

فروغی گسترش صنایع تبدیلی وتکمیلی، فرآوری وبسته‌بندی محصولات کشاورزی را از موثرترین گامهای ممکن در راستای کاهش حجم ضایعات محصولات تولید عنوان نموده واضافه کرد: این مراکز با ارتقا بخشی به سطح بهره‌وری، می توانند در افزایش مطمئن درآمد خانوارهای روستایی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تاثیرگذار گردیده و این امر درمیان مدت، زمینه‌ لازم و مدیریت یافته توسعه مناطق روستایی منطقه را به ارمغان خواهد آورد/س

 

برچسب ها: تولید ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.