با گذشت 10 سال از اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی 13 هزار هکتار از اراضی این استان کویری احیاء شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیر کل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت : این اراضی با کاشت انواع بوته های گیاهی احیاء شده است.

شریفی افزود : با اجرای این طرح همچنین برای هزار و 270 خانوار روستایی در 41 روستا ، مشاغلی نظیر پرورش دام و طیور، قالی بافی، گلیم بافی و بافت تابلو فرش راه اندازی شده است .

دیروز دهمین سالگرد اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در اراضی شهرستان سربیشه خراسان جنوبی بود که به همین مناسبت معاون وزیر جهاد کشاورزی از این طرح بازدید کرد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از این طرح گفت : اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن برای اولین بار در کشور سال 1382 با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، بیابان زدایی و توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی آغاز شده است .

جلالی در بازدید از طرح بین المللی ترسیب کربن در روستاهای گزدز، کسراب و چاه شماره یک سربیشه افزود : این طرح پس از خراسان جنوبی تعمیم داده شده و هم اکنون در 6 استان دیگر شامل خراسان رضوی ، کرمان ، فارس ، مرکزی ، البرز و تهران در حال اجراست .

وی طرح ترسیب کربن را یک طرح نجات بخش برای حفظ پوشش گیاهی و منابع طبیعی دانست که افق جدیدی برای توسعه روستایی در کشور ترسیم می کند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.