روزنامه های اصلاح طلب در روزهای گذشته مکررا در تیتر های اول خود درباره دستگیری های اخیر در ترکیه از اصطلاح فساد استفاده کرده اند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل ازایران هسته ای- تیتر های یک پی در پی روزنامه های اصلاح طلب در داخل ایران در استقبال از دستگیری های اخیر در ترکیه نشان دهنده وجود یک جریان داخلی بسیار مشکوک در داخل در حمایت از امریکاست.

روزنامه های اصلاح طلب در روزهای گذشته مکررا در تیتر های اول خود درباره دستگیری های اخیر در ترکیه از اصطلاح فساد استفاده کرده اند.

 این دقیقا همان تعبیری است که نهادهای مرتبط با امریکا و اسراییل نیز از آن استفاده می کنند و هدف از آن مشروع جلوه دادن برخورد با شبکه ای است که اکنون در ترکیه زیر ضربه قرار دارد.

اگر فرض کنیم تنها یکی از احتمالات این است که این شبکه یکی از ابزارهای ایران برای دور زدن تحریم ها بوده، می توان نتیجه گرفت که رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور اکنون کاملا در چارجوب پروژه امریکا عمل می کنند و هدف آن توجیه و مشروع جلوه دادن برخوردی است که هدف ظاهری آن مقابله با فساد است ولی در اصل توان ایران برای مقابله با تحریم ها را هدف گرفته است.

برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور البته بیش از یک ماه است که نقش وکیل مدافع امریکا را بر عهده گرفته و کاری جز توجیه اقدامات خصمانه امریکا علیه ایران انجام نمی دهند.

چند هفته قبل وقتی دولت امریکا 19 فرد و شرکت ایرانی جدید را تحریم کرد این رسانه ها سعی کردند چنین القا کنند که این تحریم ها نقض توافق ژنو نیست و فراتر از این، حتی تلاش کردند بگویند دولت امریکا تحت فشار امریکا مجبور به این کار بوده است!

اکنون نیز یکی از مشغله های دائمی این رسانه ها سانسور اظهارات ضد ایرانی است که تقریبا هر روز از سوی مقام های امریکا مطرح می شود.

برخی تحلیلگران عقیده دارند موضوع در واقع بسیار پیچیده است و مسئله را باید از منظر کاهش توان مقاومت ایران در مقابل تحریم ها با هدف سوق دادن ایران به واگذاری حداکثر مقدار امتیاز ممکن در توافق نهایی تحلیل کرد.

منابع غربی در روزهای اخیر به روشنی گفته اند هدف امریکا در 6 ماه آینده این است که مزه فشار اقتصادی را همچنان به ایران بچشاند تا دولت –که ظاهرا راهی جز توافق برای خود قائل نیست- سرعت خود برای رسیدن به توافق نهایی با امریکا را تا جایی که ممکن است بیشتر کند.

کمک به امریکا برای مسدود کردن مسیرهای دور زدن تحریم ها از سوی ایران، به نام فساد یا هر عنوان دیگر، مسلما یکی از مهم ترین کمک هایی است که طرف امریکایی می تواند در این مسیر از شرکای داخلی خود دریافت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.