فيصل مقداد:

هيچ کس نمي‌تواند با دسيسه‌چيني در روابط محکم ایران و سوریه خللي ايجاد کند

فيصل مقداد معاون وزير امور خارجه سوريه روز شنبه اعلام کرد دمشق و تهران براي مقابله با هرگونه توطئه از روابط محکمي برخوردار هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، مقداد اين سخنان را در پايان دوره آموزشي که براي اجراي مفاد مربوط به معاهده سازمان منع گسترش تسليحات شيميايي تحت نظارت کارشناسان ايراني صورت گرفت ايراد کرد.

خبرگزاري رسمي سوريه «سانا» به نقل از مقداد اعلام کرد ايران و سوريه روابط محکمي دارند و هيچ کس نمي‌تواند با توطئه و دسيسه‌چيني در آن خللي ايجاد کند.

مقداد اسراييل، کشورهاي غربي و مزدوران آنان در منطقه را مسئول بحران سوريه و کشتار انسان هاي بي گناه در اين کشور دانست.

وي همکاري سوريه و ايران را در برپايي اين دوره منعکس کننده وجهه اي روشن از همکاري بين المللي توصيف و تاکيد کرد کشورهاي غربي دشمني خود را آشکار کرده اند و هيچ اهميتي براي اصل همکاري بين المللي قائل نيستند بلکه با آن وارد جنگ شده اند و در سودمند بودن آن ايجاد ترديد کرده اند. کشورهاي غربي سياست متناقضي را در قبال تحولات جهاني دارند.

معاون وزير امور خارجه سوريه اظهار داشت اين دوره آموزشي بعد از پيوستن سوريه به معاهده منع گسترش تسليحات شيميايي بر اساس ابتکار ايران صورت گرفت.

مقداد خاطرنشان کرد دو نفر از افرادي که در اين دوره آموزش ديده بودند در جنگ مقاومت ضد تروريسمي که نه تنها سوريه بلکه جامعه جهاني را هدف قرار داده است کشته شدند.

وي تصريح کرد: « من معتقدم پيروزي بر تروريسم به فضل مقاومت ارتش سوريه که پيروزي هاي پياپي را محقق مي کند نزديک است.»

از سوي ديگر علي اصغر سلطانيه معاون وزير امور خارجه ايران گفت: «روابط سوريه و ايران راهبردي و محکم است و دو کشور از حاميان برقراري صلح و ثبات در منطقه خاورميانه و سرتاسر جهان هستند.»

سلطانيه افزود پايبندي سوريه به معاهده منع گسترش تسليحات شيمايي اسراييل را که همچنان به برنامه تسليحاتي خود ادامه مي دهد در تنگنا قرار داده است.

وي اظهار داشت دشمنان سوريه نمي خواهند اين کشور به تعهداتش عمل کند و نمي خواهند  صلح و آرامش بر سوريه حاکم شود.

سازمان منع گسترش تسليحات شيميايي به تازگي طرحي را براي امحاء تسليحات شيميايي سوريه تا اواسط سال 2014 ارائه کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار