برخی روزها بیمارستان‌ها در کشورهای مختلف جهان به دلایل مختلف میزبان هزاران مراجعه کننده اورژانسی هستند و فشار کاری سنگینی بر دوش پرسنل بیمارستانی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و  درمان  باشگاه خبرنگاران، پزشکان و کارشناسان کشورهای اروپایی بر اساس آمارهای بدست آمده روز کریسمس را یکی از پرکارترین روزها برای اورژانس و خدمه بیمارستان‌ها می‌دانند.

گفتنی است: در روز کریسمس تلفن‌های زیادی به مراکز اورژانس برای گزارش حوادث مختلف از جمله سکته‌های قبلی و مغزی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ پزشکان علت این امر را استرس بالای بزرگ سالان برای آماده سازی خود برای سال نو می‌دانند که می‌تواند سبب بروز مشکلات مختلف سلامتی در آن‌ها شود.

پزشکان علل دیگری را نیز علاوه بر استرس در بروز حملات قبلی و سکته‌های مغزی در روز کریسمس موثر می‌دانند، از جمله سرمای هوا که باعث تنگی عروق در سالمندان می‌شود و همینطور رعایت نکردن رژیم غذایی تجویز شده توسط پزشکان توسط افراد به سبب رفتن به مهمانی و شرکت در جشن‌ها که می‌تواند آن‌ها را با خطر بیماری مواجه کند.

کارشناسان پزشکی به ویژه میزان مرگ و میر به دلیل سرمای هوا در کشورهای سردسیر را به نسبت کشورهای گرمسیر یکی از علل بسیار مهم در رخداد حملات قبلی می‌دانند. پژوهشگران در حال بررسی این موضوع و پیدا نمودن روشن‌های مقابله با این اتفاقات هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار