افزایش آگاهی بیماران در برخورد با بیماری خود مشتری درمان نخواهند بود، بلکه شریک درمانی بیماری خود می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، فاطمه رخشانی، دبیر اجرایی دومین کنگره آموزش بیمار، در نشست مطبوعاتی این کنگره  امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین کنگره آموزش بیمار در جهت ارتقا سلامت افراد جامعه و کاهش  عوارض بعد از بیماری برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: دومین کنگره ملی آموزش از هجدهم تا بیستم دی ماه، با محورهای جایگاه آموزش بیماری در نظام سلامت، استانداردها، مدل‌ها و روش‌های آموزش بیمار، فناوری اطلاعات و آموزش بیمار و تاثیر نقش بیمار در اقتصاد و سلامت و نقش انجمن‌ها در آموزش بیمار و سهم مهارت‌های ارتباطی در آموزش بیمار است.

وی اظهار داشت: از حدود 299 مقاله دریافتی، 191 مقاله در قالب پوستر، 15 سخنرانی و 37 سخنران مدعو خواهیم داشت و علاوه بر این‌ها کارگاه‌های جانبی آموزشی بیمار با رویکرد بیماری های مزمن (دیابت، آسم و آلرژی، پیشگیری از سرطان  ) صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: این همایش با امتیاز بازآموزی و ارائه آخرین دستاورد‌های ارزشمند پژوهشی در جهت افزایش آگاهی بیمار خواهد بود.


سایت جامع آموزش به بیمار در سال آینده

 فاطمه رخشایی، دبیر اجرایی ادامه داد: از آنجایی که نسخه نویسی و دادن خدمات پاراکلینیکی به بیماران در کشورم سوم شده، باید جریان آموزش بیمار اتفاق بیافتد تا پزشکان مراقب سلامت بیماران باشند، تا سلامتی مردم بیشتر پدیدار شود.

وی اظهار داشت: وقتی تعداد پزشک با مردم استاندارد شود و پزشک رابطه موفق آمیزی را با بیمار برقرار کند، تا هزینه‌های درمانی هر فردی به میزانی کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: آموزش بیمار یک سرمایه گذاری است و برای تشویق و تقویت داده‌های علمی در این زمینه صورت می‌گیرد که ابتدا باید بیمار ارزیابی شود.

وی در پایان گفت: نظام پزشکی ایران آن دسته نظامی است که استانداردهای کافی را دارد و ما برآنیم که آموزش بیمار را در سطح همه شهرها و روستا‌های کشور با همکاری نهادهای مختلف به نتیجه‌ی خوبی برسیم.

وی همچنین از سایت جامع آموزش به بیمار در کشور خبر داد و گفت: این سایت هنوز به طول کامل راه اندازی نشده ست و در تلاشیم که در سال آینده راه اندازی شود.

انتهای پیام/




برچسب ها: بیمار ، فناوری ، آموزش ، کارگاه ، مدل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار