معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی "سازمان نظام پزشکی" با اشاره به اینکه ساماندهی" پیامک‌های تبلیغاتی" انجام شده گفت :پیامک‌هایی که در خصوص "سلامت" است حتما باید با مجوز "نظام پزشکی" باشد.

دکتر محمد جهانگیری درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق بیان داشت: پروتکل و دستورالعمل ها دراین خصوص نوشته شده و جلسه ای با مخابرات خواهیم داشت تا تمامی پیامک هایی که در خصوص "سلامت" افراد جامعه است حتما مجوز لازم را از سازمان نظام پزشکی دریافت کرده باشند.
 
وی با بیان اینکه چنانچه با مواردی مواجه شویم که موازین قانونی را دراین زمینه رعایت نکرده باشند افزود:چنانچه فرد یا سازمان متخلف از گروه های پزشکی باشد به داداسری معاونت انتظامی و اگر پزشک نباشد به دادسرای عمومی جهت رسیدگی به تخلف صورت گرفته معرفی خواهد شد.
 
وی همچنین در خصوص نحوه برخورد با تخلفات صورت گرفته در حوزه تبلیغات بیان داشت:تخلفات بر حسب نوع تبلیغ درجه بندی میشوند که در وهله اول به فرد خاطی تذکر داده میشود که دیدگاه اصلاحی است .
 
وی ادامه داد:چنانچه تبلیغ صورت گرفته آسیب رسان به "سلامت" کشور باشد نحوه برخورد مجزا بوده و اگر کذب باشد با فرد خاطی شدیدتر برخورد خواهد شد.
 
 به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی "سازمان نظام پزشکی" در ابتدا با فراخوان و تذکر با متخلفان برخورد خواهد شد و راه اصولی را به آنها نشان می دهیم تا بر اساس پروتکل جدید کار کنند و اگر موارد قانونی را رعایت نکنند به دادسرای انتظامی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار