معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی برای سال 93 تعرفه ثبت شکایت بیماران را مورد بازنگری قرار داده است .

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه دریافت مبلغ 100 هزار تومان برای ثبت شکایت از مصوبات بودجه ای شورایعالی نظام پزشکی در سال گذشته  بوده ،بیان داشت:امسال نیز سازمان نظام پزشکی این مصوبه را اجرا میکند اما معاونت انتظامی برای سال آینده بازنگری های لازم را در خصوص میزان تعرف پرداختی انجام خواهد داد.

وی افزود:در واقع این معاونت تفکیک سازی کرده و برای اینکه گامی به جلو برداریم در خصوص شکایت‌های تعرفه های غیرمتعارف مبلغی از بیماران دریافت نمیشود .

وی با تاکید براینکه به تمامی هیات مدیره های شهرستانها اختیار تام داده ایم تا اگر کسی توان پرداخت اقتصادی تعرفه را ندارد مبلغی از او دریافت نکنند، اذعان داشت:این موضوع در بودجه سال 93 بازنگری میشود زیرا هم اکنون بصورت غیرقانونی تعرفه 92 را اجرا میکنیم .

به گفته دکتر زالی پیشنهاد مشخص معاونت انتظامی این سازمان در خصوص بازنگری تعرفه شکایت این است که بسیاری از مراجعات مردم برای مباحث انتظامی نیازی به دریافت تعرفه ندارد

وی با بیان اینکه طبق محاسبات انجام شده کمتر از 7 درصد بودجه های نظام پزشکی در سال‌های گذشته از این طریق تامین شده که درخور توجه نیست، خاطرنشان ساخت:هم اکنون به روسای نظام پزشکی شهرستانها تفویض اختیار شده در صورتیکه فردی توان پرداخت ندارد این امر مانع رسیدگی به شکایت اونشود.

وی بیان داشت:هر شکایتی نباید منجر به کسب تعرفه از سوی بیمار شود و فردی که یک شکایت ساده دارد نباید با فردی که شکایت پیچیده دارد یکسان تعرفه پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان یاد آور شد:کارهای کارشناسی در خصوص بازنگری تعرفه های ثبت شکایت بیماران از سوی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در حال انجام است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.