مدير راهداري راه و شهرسازي خراسان رضوي از آمادگي كامل اين اداره كل براي استقبال از زائران پياده در دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي،  ابراهيم صنيعي با بيان اين مطلب گفت: هر ساله براي حفظ امنيت و راحتي زائران پياده بسياري كه در دهه آخر صفر از سراسر كشور براي زيارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) راهي مشهد مقدس شده اند، تمهيداتي در طول مسير از سوي اين اداره كل به اجرا گذاشته مي شود و امسال نيز برنامه هايي براي استقبال با شكوه از اين عزيزان در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: نصب 80 بنر هشدار دهنده به رانندگان در بين جاده ها و مسيرهاي عبوري زائران و توزيع بروشورهايي ايمني كه در آن نكات و موارد لازم براي حركت در كنار جاده توضيح داده شده از جمله اقدامات اداره كل براي اين ايام در امسال است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي افزود: بيش از 33 راهدارخانه در كل استان آماده‌ استقبال و اسكان زائران پياده‌ امام‌ رضا(ع) هستند. همچنين 95 اكيپ ثابت و سيار با استعداد 542 دستگاه انواع ماشين آلات سبك و سنگين راهداري استان نيز در اين ايام به زائران پياده ثامن الحجج(ع) خدمت رساني خواهند كرد.

صنيعي اظهار داشت: همچنين تعداد 995 راهدار نيز در دهه آخر صفر در طول مسيرهاي عبوري مسافران به صورت آماده باش هستند.

وي از كنترل سيستم‌هاي گرمايشي راهدارخانه‌ها و سرويس و آماده‌سازي آنها به‌ منظور استفاده در شرايط بحران خبر داد و گفت: تمامي راهدارخانه‌ها به ‌منظور پذيرايي مناسب از زائران امام ‌رضا(ع) به صورت ويژه نظافت شده اند. همچنين امكانات پذيرايي اوليه از زائران در مواقع اضطراري به مانند آذوقه، آب و كمك‌هاي اوليه پزشكي نيز در كليه راهدارخانه ها در نظر گرفته ‌شده است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي با تأكيد بر اهتمام راهداران و اكيپ‌هاي راهداري نسبت به كنترل و نظارت دقيق بر محورها و رفع هر گونه مشكل و نارسايي در اسرع وقت در اين ايام افزود: اكيپ‌هاي راهداري بيشتري در محورهاي پرتردد كه تعداد بيشتري از زائران پياده در حاشيه آنها حركت مي كنند، مستقر خواهندشد.

صنيعي در ارتباط با آماده‌سازي و تسطيح حريم راه‌ها به ‌منظور تسهيل در عبور زائران پياده گفت: پاكسازي حريم راه‌ها از نخاله، اشياي خطرناك و دست فروشان، برف‌روبي قسمتي از حريم براي عبور آسان زائران و هم‌چنين نصب تابلوهاي اطلاع‌رساني در زمينه نحوه صحيح عبور از حاشيه راه ها، اطلاع رساني در خصوص وضعيت آب و هوا و پيام‌ها و هشدارهاي ايمني، از جمله اقدامات انجام‌شده در اين زمينه است.

وي افزود: همچنين جهت امنيت بيشتر كاروان هاي زائران پياده، نحوه تردد آنها درحاشيه راه و همچنين عبورهاي عرضي زائرين پياده از جاده ها به وسيله 22 دستگاه دوربين نظارت تصويري نصب شده در طول محورهاي اصلي توسط مركز مديريت راه هاي استان رصد مي شود.

صنيعي در پايان با اعلام تسليت ايام سوگواري امام ‌هشتم(ع) به عموم هم‌وطنان عزيز، از همه اقشاري كه قصد زيارت حرم رضوي را با پاي پياده دارند درخواست ‌كرد، با رعايت دقيق دستورالعمل تردد از حاشيه راه‌ها، همكاري كاملي با راهداران و اكيپ‌هاي راهداري به‌ منظور حفظ جان خود و امنيت سايرين داشته‌ باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار