رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی کشور درمراسم تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمراستان همدان و جشن گلریزان برای بیماران بی بضاعت گفت : 39 هزار سالمند زیر پوشش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی قرار دارند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ 
خانم رافع افزود : اقدامات چشمگیر داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در طرح نیابت که طی آن سالمندان تحت پوشش هلال احمر قرار گرفتند باعث شد تا جایزه جهانی مدیریت منابع داوطلبی صلیب سرخ جهانی برای نخستین بار به ایران تعلق بگیرد .
وی گفت : دواطلبان جمعیت هلال احمر طی این طرح به سالمندان رسیدگی می کنند ، آنان را به مسافرت می برند ، به خانه خود دعوت می کند ، به خانه آن ها می ورند و مانند یک خانواده با آنان رفتار می کنند .
خانم رافع افزود : دریافت این جایزه باعث شد که جزییات طرح نیابت در سایت سازمان جهانی صلیب سرخ قرار بگیرد و از ایران خواسته شود که با یکی از جمعیت های دواطلبانه جهان خواهر خوانده شود و فرانسوی ها درباره این موضوع تقاضای خود را مطرح کرده اند .
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تأکید کرد : شاخص بخشندگی و فعالیت های دوطلبانه در ایران وضعیت خوبی ندارد بنابراین باید در سال آینده نیروهای داوطلب ساماندهی شوند تا این شاخص در کشور بهبود یابد .
رافع گفت : افزایش این شاخص در درجه اول به ارتقا سلامت روانی جامعه خواهد انجامید چرا که کمک به دیگران به انسان آرامش می بخشد و کیفیت زندگی او را ارتقا می دهد بنابراین اقدامات بشر دوستانه در درجه اول به خود فرد داوطلب کمک خواهد کرد .
وی افزود : فعالیت های داوطلبانه و نیروهای مردمی را باید به سمتی سوق داد که سازمان های مردم نهاد و تشکل هایی تشکیل شود که بتوانند نیازهای اجتماعی جامعه را پاسخ دهند.
رافع با تأکید بر این که دولت ها به تنهایی نمی توانند پاسخگویی نیازهای جامعه باشند، گفت: در زمان حاضر 500 هزار نفر نیازمند درمانی تحت پوشش هلال احمر قرار دارند و از ابتدای سال تا کنون 58 هزار واحد خونی را داوطلبان جمعیت اهدا کرده اند و 731 کاروان سلامت به نقاط مختلف اعزام شدند.
در پایان این مراسم جشن گلریزانی برای بیماران بی بضاعت برگزار و 700 میلیون ریال جمع آوری شد./س
برچسب ها: سالمند ، هلال ، پوشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.