با موافقت هیئت وزیران و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، دو سبد کالایی رایگان تا پایان سال جاری به شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ارائه می‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران مصوبه دولت در مورد اعطای سبد کالای حمایتی از برخی اقشار جامعه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، برای اجرا به وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «امور اقتصادی و دارایی»، «علوم، تحقیقات و فناوری»، «صنعت، معدن و تجارت»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» و نیز معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

در این تصویب‌نامه که از سوی اسحاق جهانگیری ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور منتشر شده، آمده است:
 
«هیأت وزیران در جلسه 20 آذر 92 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
 
1 در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبدکالا، شامل 1.8 کیلوگرم روغن نباتی مایع، 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم گوشت مرغ، 800 گرم پنیر بسته‌بندی (uf) و 1.8 کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه در دو نوبت تا پایان سال 1392 تحویل می‌شود.
 
2 افراد زیر مشمول این تصویب‌نامه می‌باشند:
 
الف کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی.
 
ب روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه).
 
ج سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور.
 
تبصره قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از شمول این تصویب‌نامه مستثنی می‌باشند.
 
3 سبد کالای موضوع این تصویب‌نامه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.
 
4 وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می‌باشد.
 
5 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند «2» را از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط دریافت و پس از راستی‌آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.
 
تبصره وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.
 
6 دستگاه‌های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌گردد، موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.
 
7 دستگاه‌های اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن‌ها با وزارت مذکور اقدام نمایند.
 
8 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب‌نامه را تا سقف مبلغ پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال از محل ردیف‌های متفرقه تأمین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.
 
9 وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تأمین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی‌الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تأمین اقدام نماید.
 
10 انتخاب مباشرین تأمین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.
 
11 دستگاه‌های مباشر تأمین موظفند تا پایان اردیبهشت 1393 نسبت به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر 1393 نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب‌نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.
 
12 وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب‌نامه نظارت نماید.
 
معاون اول رئیس‎جمهور اسحاق جهانگیری»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
باید به روستاییان وکارگران فصلی افرادمسنی که هیچ بیمه ای ندارن حتی دیگرنمیتوانند ممثل قبلنا کارگرفصلی باشندبایدسبدحمایتی به انها تعلق بگیردواقعا اونااحتیاج دارن من خودم حقوق دارم بالاخره بااون زندگیمو میچرخونم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند درجه آخر
۱۵:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
به الله قسم در همین شهر کسانی این سبد را شامل شده اند که میلیارد ها تومان پول و چندین ساختمان و دهها هزار متر زمین دارند..... اما کسانی که آهی در بساط ندارند و سرطان دارند به نان شبشان محتاجند و از درد مریضی آرام و قرار ندارند آن سبدشاملشان نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
نجفی
۱۷:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
سلام
چطوری بفهمیم سبد کالا برای ما تعلق میگیره؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
مشاغل آزاد
۱۸:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۲
این درست نیست یاهمه بگیرن یاهیچ کس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۸ دی ۱۳۹۲
بهتر است در غالب یارانه پرداخت شود .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۸ ۰۸ دی ۱۳۹۲
سبد کالایی که میدن برای یه هفته یه خانواده 5 نفرست.چرا به همه نرسه مثل یارانه ها؟؟
-
حسن
۱۳:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۲
من خودم کارمند هستم وتوی مخارج زندگیم موندم ولی به نظر من گارگران فصلی و افراد بیکار می بایست در اولویت باشند که متاسفانه به انها تعلق نمی گیرن بعد کارمندان -نیروهای مسلح و افراد دیگر...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۲
خدا رحمت کند پدر احمدی نژاد رو که همه را به یک چشم دید و به همه یارانه داد
Iran (Islamic Republic of)
حامداسعدي
۱۲:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۲
سلام ميبايست بجاي حقوق بگيران به مشاغل ازاد وكارگران فصلي واقشار غيردولتي تعلق ميگرفت چون خيلي ها هستند كه ماهانه هيچ درامدي به جيبشان نمي آيد اما كارمندان هرساله مشمول اضافه حقوق وعيدي وغيره هستند، لازم است دولت مرحله دوم را به غيراز مشمولين مرحله اول بدهد با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۸ دی ۱۳۹۲
من به نمایندگی تمامی بازنشتگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از مسئولین سوالی داشتم . پس بازنشستگان و مستمری بگیران چه می شود ؟ وقتی می گیم مستمری بگیری ، یعنی کسی که از کار افتاده شده و درآمدی نداره و به غیراز حقوق مستمری که آن هم ماهیانه 540تومان است و تحت پوشش هیچ سازمان و نهادی نیست . پس تکلیف آنها چه می شود؟
Singapore
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۲
به نظر من شغل و سمت و درآمد مهم نيست..همه ايرانى هستيم..حق همه مردمه كه از حقوق شهروندى بهرمند شوند..
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۲۳:۳۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
همیشه همین جوری بوده.میخوان یه چیزی بدن میدن به کسی که حقوق بگیره و کار داره .دریغ از اینکه اکثریت کارگر ها جزو هیچ لیستی نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۷ دی ۱۳۹۲
به نظرم باید به بقیه هم قسمت میشد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پس ما کشاورزا و کارگرا که به اقتصاد کشور کمک می کنیم و جزو اقشار کم درآمد و حتی بی درآمد حساب می شویم چیکار کنیم یعنی ما جزو ملت حساب نمیشیم
Iran (Islamic Republic of)
رضوی
۲۲:۰۰ ۰۷ دی ۱۳۹۲
دوباره صف وایستادن و به دنبال جنس دویدون و خرید و فروش بن ها!! یاد کوپن فروشی ها بخیر بچه ها مونم این شغل رو باید دوباره ببینند!!
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۲۱:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پس ما بیکاران چی . اگه به هیچ کس ندن دل ادم نمیسوزه ولی به همه کسانی که درآمد دارن بن میدن بجز بیکارانی که نه حقوق دارن نه بیمه نه بازنشستگی نه نان شب.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۱:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۲
سلام قشرکارگرساختمانی وکارگران فصلی که هیچ پناه ویاوری و هیچ بلندگویی که بتوان صدای خودرا برای ابرازمشکلات به گوش مسئولان برسانندچه می شوند
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۱:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
آیامن که بیست سال کارکرده ام الآن بیکارهستم به من هم تعلق پیدامیکند؟ متشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۴ ۰۷ دی ۱۳۹۲
آقا مستمری بگیران چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۷ دی ۱۳۹۲
با سلام.چرا دولت به بازنشستگان تامین اجتماعی سبد کالا نمیدهد
Netherlands
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۲
ما که مشمول هیچ یک از بندهای فوق نیستیم و نه شغل داریم و نه مشمول قانون تامین اجتماعی هستیم وضع ما بدتراز افراد فوق الذکر هست چه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
من از مسولین سوال میکنم آیا رانندگان - کارگران فصلی-بیکاران-باربرها-کارگران روز مزد و .... جز اقشار کم درآمد جامعه نیستندپس شامل اینها هم میشود.
Australia
عرفان
۲۰:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۲
اون وقت تکلیف کلی کارگر که تحت پوشش هیچ کدوم از این عنوانهای بالا نیستند مثل کارگران ساختمانی بنا گچ کارو نقاشو برق کار غیره چی میشه ؟ که همه هم واقعا اوضاع مالی و حتی کاری خوبی هم ندارن آیا اینا قشر زحمت کش که حتی برای بیمه شدن کلی مانع جلو پاشون هست جز اقشار کم دارمد محسوب نمیشن ؟ و واقعا این سبد کالا که واقعا هم ناچیز هست حق این بنده های خدا نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۳۰ ۰۷ دی ۱۳۹۲
ایا من که سربازم ولی خانمم دانشجو هست به ما هم تعلق میگیرد .
وباید از کجا پیگیری کرد؟
ممنون
Netherlands
علی
۱۸:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۲
سلام من راننده اژانس هستم 3 ساله. نه بیمه داریم نه هیچ چیز دیگه. ما جز آدم حساب نمیشیم؟ نه بن خوراکی نه بیمه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۲
ما كه كارمند ساعتي هستيم و ساعتي 3800 مي‌گيريم و بيمه هم نيستيم بايد چي‌كار كنيم؟
United States of America
وحید
۱۶:۴۲ ۰۷ دی ۱۳۹۲
شما شاغلان دولت و نیروهای مسلح رابا کسانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هست در یک ردیف قرار میدهید اختلاف درامد هر دو اینها چقدر باشه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ دی ۱۳۹۲
سوالی از آقای معاون داشتم که سایر اقشار مثل روستاییان و شاغلین مشاغل آزاد پس تکلیف این دسته افراد برای گرفتن سبد کالا چه می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۲
خب تکلیف ما بدبختایی که نه جزو بیمه ایم نه بهزیستی نه کمیته نه هیچ ارگان دیگه و فقط یک کارگر بنای سرگذر هستیم، کارگری که هنوز نمدونه سهام عدالت کی به دستش میرسه چیه؟؟؟؟
Germany
حسین
۱۴:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۲
یعنی ماهای که نه بازنشستیم نه پارتی داشتیم برین تو کار دولتی نه پول داشتیم بریم درس بخونیم و از جلو در کمیته امام هم رد نشودیم از این سبد دولت که همه جا داره تبلیغشو میکنه چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پس مردم عادی چه کار کنند.... یعنی مردم عادی که هیچ منصب دولتی ندارند و شغل آنها آزاد است .
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۳:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پس اونایی که بیکارند ازکجا بن بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۷ دی ۱۳۹۲
خانواده های کم جمعیت و خانواده های پرجمعیت آیا باهم برابرند؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پس ما بيكارها چي
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۲:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۲
بیچاره اون کارگری که بیکار تو این سرما بدون بیمه وسط میدون منتظره تا یکی بیاد ببرش سرکار
از همه هم محتاج تره به این سبد کالایی ولی هیچ نامی ازش برده نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
من سه ماهه که بی کارم. با زد و بندی که اداره کار پیشوا با کارفرما ایجاد کردن بیمه بیکاری هم بهم تعلق نگرفته. سه ماهه که با یارانه زندگی یه خانواده 4 نفره می چرخه.
چرا سبد کالائی به من تعلق نمی گیره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ دی ۱۳۹۲
بنده کارگر فروشگاه هستم با حقوقی ناچیز و بدون بیمه. با دو فرزند و مستأجر
یعنی این سبد کالائی به من تعلق نمی گیره ؟
چرا ؟
چون نه بیمه تأمین اجتماعی دارم، نه کمیته امدادی هستم و نه کارمند دولت.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
به صورت نقدی پرداخت شود بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۵ ۰۷ دی ۱۳۹۲
باسلام.آیا کسانی که بیمه بیکاری میگیرند هم شامل دریافت این سبد حمایتی می شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۱:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۲
مشاغل آزاد و کارگران و روستاییان که به این سبد کالا مستحق ترند پس چه می شوند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
بقیه مردم عادی و کم درامد که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند چی؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پس اون بنده خداهایی که شغل آزاد دارن مردم این مملکت نیستن که نمیخوان بهشون بدن مشاغل دولتی رو که همه جور ساپورت میکنین پس ما که نه کارمند دولتیم نه خبرنگاریم نه کارمند دانشگاه چی کار باید بکنیم لطفا پیام من رو بذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۲
به ازای هر خانوار ؟ یا هر نفر ؟
Iran (Islamic Republic of)
اميرحسيني
۱۰:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۲
پس مستمري بگيران تامين اجتماعي كجا ديده شده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۰:۳۷ ۰۷ دی ۱۳۹۲
سلام
ما که کار ثابتی نداریم و زیر خط فقر هستیم باید چیکار کنیم شامل ما نمیشه؟
چرا تبعیض قائل شدند؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۲
سلام.بن کالا چرا شامل روستاییان و عشایر نمیشه؟در جریان کار نیستم ولی این حقشون نیست
آخرین اخبار