مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: با تکمیل 100 درصدی پروژه آرشیو الکترونیکی در استان اردبیل این امکان فراهم شده تا هموطنانمان از هر نقطه کشور بتوانند از خدمات ثبت احوال استفاده کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،عبدالله امینی، تصریح کرد: پروژه آرشیو الکترونیکی یکی از این دستاوردها‌ست که سبب شده هموطنان بدون مراجعه حضوری به محل سکونت خود خدمات سجلی دریافت کنند.

امینی تکمیل 100 درصدی پروژه آرشیو الکترونیکی را بیان کرد و افزود: در استان اردبیل این امکان فراهم شده تا هموطنانمان ازهر نقطه کشور بتوانند از خدمات ثبت احوال استفاده کنند و با توجه به داده ‌آمایی و ثبت اطلاعات در سامانه مرکزی از این خدمات بهره بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل، شناسنامه مکانیزه را با کیفیتی متناسب و بدون خدشه بیان کرد و افزود: در این زمینه سعی کردیم تا در تمامی شهرستان‌های امکان صدور شناسنامه مکانیزه را فراهم کنیم.

امینی، سومین خدمت نوین ثبت احوال را صدور کارت ملی هوشمند به عنوان جایگزین کارت‌های سابق ملی بیان کرد و گفت: کارت ملی هوشمند در حقیقت کلید ورود به دولت الکترونیک و جامع اطلاعات است که به شیوه امن هموطنان می‌توانند از فضای دیجیتالی استفاده کنند.

وی شاخصه‌های این کارت را کاربرد شناسایی تصدیق هویت و امضای دیجیتالی عنوان کرد و افزود: در کنار آن بهره‌برداران از کارت ملی هوشمند می‌توانند تنها با کد ملی و کد پستی ثبت شده خدمات مختلف دریافت کرده و از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.