"غضنفر رکن‌آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت تاکید کرد: لبنانی ها با وجود دشمنی رژیم صهیونیستی باید به اتحاد و کنار گذاشتن اختلاف ها با یکدیگر روی آورند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، با بیان اینکه در همه اقدامات و حملات تروریستی ردپای رژیم صهیونیستی دیده می شود، تاکید کرد: لبنانی ها با وجود چنین دشمنی باید به اتحاد و کنار گذاشتن اختلاف ها با یکدیگر روی آورند.

غضنفر رکن‌آبادی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار درباره انفجار تروریستی روز جمعه در بیروت گفت: ابتدا ما به خانواده شهدای همه انفجارها به ویژه این انفجار که شماری قربانی آن شدند تسلیت می گوییم.

وی گفت: همان طور که ما پیش از این اعلام کرده ایم، بار دیگر تاکید می کنیم که چنین اقدامات جنایتکارانه نمی تواند بر عزم و اراده کسانی که بر ضرورت ثبات و امنیت، و وحدت ملی لبنان تاکید می کنند تاثیرگذارد. چنین اقداماتی فقط به نفع رژیم صهیونیستی است که امروز به دنبال فتنه افکنی بین ملت های منطقه چه در لبنان و چه در دیگر کشورهاست.

رکن آبادی افزود: ما در چنین حوادثی در منطقه و خارج آن رد پای رژیم صهیونیستی را می بینیم. به نظر می رسد که فقط یک طرف از چنین اقدامات و حملاتی استفاده می کند و آن رژیم صهیونیستی و ابزارهای آن است.

وی تصریح کرد: چنین حملات و اقداماتی سازمان یافته و برنامه ریزی شده است و ادامه دارد. ما شاهد بودیم که پیش از این انفجارهایی در مناطق بئر العبد، الرویس، طرابلس، سفارت ایران در بیروت روی داد و اکنون نیز شاهد این انفجار هستیم. برای عاملان چنین اقداماتی اشخاصی که هدف قرار گرفته می شود مهم نیست بلکه برای آنها مهم انجام دادن این اقدامات در کشورهای مختلف منطقه چه لبنان و چه غیر لبنان است تا در جهت رسیدن به اهداف خود از این اقدامات بهره برداری کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درباره تهدیدهای پیشین گروه تکفیری و تروریستی عبدالله العزام درباره اجرای اقدامات تروریستی در لبنان نیز گفت: شکی نیست که گروه های تروریستی و تکفیری و هدایت شده از سوی رژیم صهیونیستی، امروز خدمات زیادی به این رژیم ارائه می دهند. جمهوری اسلامی بار دیگر تاکید می کند که تا زمانی که دشمنی مانند رژیم صهیونیستی داریم که برای رسیدن به اهدافش حاضر است همه منطقه را به آتش بکشد، نیازمند گفتگو و تفاهم هستیم. امروز، لبنانی ها در این شرایط حساس نیاز مبرم به گفتگو و تفاهم دارند.

وی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دعوت همه گروه های لبنانی برای گفتگو و مخالفت برخی از گروه های لبنانی با گفتگو و تفاهم گفت: تصور می کنم که حوادث خونباری که هر روز یا هر هفته در لبنان، به ویژه طی پنج ماه اخیر، روی می دهد بهترین گواه بر این است که ما نیازمند گفتگو و کنار نهادن اختلاف ها هستیم. ما مشترکات زیادی با یکدیگر داریم و در صورت تاکید و تمرکز بر مشترکات و پرهیز از اختلاف ها به راحتی می توان مشکلات را حل کرد. به وجود آمدن چنین فضایی در لبنان به ضرر یک گروه و یک طرف خاصی نیست بلکه به ضرر همه لبنانی هاست. اگر همه لبنانی ها عقیده دارند که دشمن مشترک آنها رژیم صهیونیستی است، چرا باید چنین اختلاف هایی وجود داشته باشد. از این رو، ما بار دیگر بر این مسئله تاکید می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار