شهردار کیلان بر لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری در این شهرستان تاکید کرد.

سید جلیل چوبداری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در اجرای اصل 44 قانون اساسی و تسهیل واگذاری امور به بخش خصوصی،یکی از مهم ترین حوزه های مورد توجه، حوزه گردشگری است که سرمایه بخش خصوصی می تواند حرکت بزرگی در این بخش ایجاد کند.

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و قدمت دیرینه شهر کیلان تصریح کرد: مسجد یکهزار ساله شهر کیلان، نشان از قدمت بیش از یک هزار سال این شهر دارد که این قدمت در کنار آبو هوای بسیار مناسب و طبیعت سرسبز کیلان، موقعیت بسیار خوبی برای اجرای طرح های گردشگری برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

چوبداری افزود: شهرداری شهر کیلان آماده جذب سرمایهبخش خصوصی در حوزه گردشگری است و در این خصوص نهایت همکاری را خواهد کرد.

شهردار کیلان تصریح کرد: معمولاً شهرداران و اعضای شورای شهر سرمایه گذار جذب می کنند و مراحل اولیه را انجام می دهند، اما در همان مراحل اولیه مانند اعطای زمین کار متوقف می شود.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه باید با هم مشارکت و هم پوشانی داشته باشند، افزود: این امر باعث عملی شدن و سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها و پروژه های گردشگری و توسعه این بخش در منطقه می شود.

چوبداری افزود: وقتی سرمایه گذار از تهران یا هر نقطه دیگر کشور با توجه به قابلیت های طبیعی و آب و هوایی شهرستان، با طرح های گرشگری وارد منطقه می شود، در همان مراحل اولیه به بنبست خورده و سرمایه خود را به جایی دیگر می برد.

وی از فرماندار شهرستان دماوند تقاضا کرد که این مسئله در جلسات کارگروه مطرح و مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاران برداشته شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.