معاون شهردار تهران گفت : با تامین سالانه 2500 میلیارد تومان اعتبار می توان سالی 30 کیلومتر مترو در تهران ساخت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تشکری هاشمی، معاون شهردار تهران؛ علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه یک تهران از پروژه در حال ساخت نیمه شمالی خط 3 مترو بازدید کردند .

سید جعفر تشکری هاشمی در جریان این بازدید گفت: اکنون کار ساخت و ساز و فعالیت های سیویل در بخش جنوبی مترو به اتمام رسیده و تجهیزات در بخش شمالی مشغول به کار شدند.ضمن اینکه در طول 17 کیلومتر نیمه شمالی خط 3 تمام جبهه ها ، عملیات ساخت و ساز چه در بخش حفاری و چه در بخش لاینینگ پیشرفت داشته است .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: امروز هم مردم و هم مسئولان و تصمیم گیران کشوری ، اهتمام جدی بر گسترش مترو به عنوان قطعی ترین و موثر ترین راهکار برای رفع بحران ترافیک و آلودگی هوا و مشکلات شهر نشینی دارند ، از این رو کمر همت بر گسترش مترو بسته شده است.
تشکری هاشمی به شهروندان اطمینان داد، فعالیت بسیار گسترده ای در 17 کیلومتر بخش شمالی خط 3 مترو در حال انجام است و با توجه به اینکه تدارکات و لجستیک خوبی برای این بخش دیده شده ، طی یک سال کاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هر ساله مشکلی بنام بودجه مترو مطرح بوده و هست و گویی این مشکل قرار نیست ، پایانی داشته باشد، گفت: طرحی در شهرداری تهران تهیه شده که بر اساس آن اجرای دو برنامه پنج ساله‌ برای توسعه مترو در تهران پیش‌بینی شده است .

معاون شهردار تهران ادامه داد : در این طرح یک برنامه کوتاه مدت در شهرداری تا سال 97 و یک برنامه بلند مدت تا سال 1404 پیش بینی شده است که در آن مشخص شده، در هر سال چه میزان مترو در کلانشهر تهران ساخته خواهد شد و چه میزان قطار ، تجهیزات و هزینه نیاز داریم. این طرح به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای شهر ارایه شده و امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم بخش تامین اعتبار از سوی دولت محقق شود .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران توانایی ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو را در کلانشهر تهران دارد ، اظهارکرد: این مهم با تامین سالانه بالغ بر 2500 میلیارد تومان اعتبار محقق خواهد شد.

وی از نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی خواست با همت بلند خویش اعتبارات مناسبی را برای توسعه مترو به عنوان یک نیاز ضروری شهر اختصاص دهند .
 
درویش:برای خط 3 مترو تاکنون 1600 میلیارد تومان هزینه شده است

 
در این بازدید هابیل درویش مدیر عامل متروی تهران و حومه نیز با بیان اینکه توسعه مترو نیاز ضروری شهر است، گفت: برای خط 3 مترو تاکنون 1600 میلیارد تومان هزینه شده ، 25 رام قطار و 200 پله برقی خریداری شده که تمامی این مبالغ از محل فاینانس تامین شده است .
 
وی با بیان اینکه عملیات ساخت در 17 ایستگاه نیمه شمالی خط 3 مترو در حال انجام است، تصریح کرد : با توجه به اعتبار پیش بینی شده طی یکسال کاری این خطوط به بهره برداری خواهد رسید .
 
درویش با بیان اینکه نیاز امروز ما تامین اعتبارات است، تصریح کرد: ما  توانایی ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو را داریم و اگر اعتبارات تامین شود در سالها و ماه‌های آینده می‌توانیم دوران خوبی در مترو داشته باشیم.
 انتهای پیام/
 

برچسب ها: مترو ، ساخت ، تحویل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار