مراحل درخواست تأسیس دانشگاه احمدی‌نژاد هنوز طی نشده و مجوزی صادر نشده است.

حسینی مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: در خصوص بحث دانشگاه ایرانیان باید بگویم که ۲ مجوز مطرح بود، یکی مجوزی که در گذشته برای دانشگاه ایرانیان صادر شده بود که مربوط به سال ۱۳۸۹و از سوی دفتر آموزشهای آزاد و غیرانتفاعی بود که البته به عنوان یک موافقت اصولی تلقی می‌شد و ارزش آن هم تنها یک سال بوده است. 

وی افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون اتفاقاتی افتاده که از جمله آن می‌توان به استعفای ۴ نفر از اعضای هیئت موسس این دانشگاه اشاره کرد و همین امر موجب شد که عملا مجوز از درجه اعتبار ساقط شود. 

حسینی تصریح کرد: در طی این مدت هیچ اقدام جدیدی برای ثبت موسسه و البته برای اخذ مجوزهای دانشگاهی که از سوی دفتر گسترش باید صورت می‌گیرد و البته مورد نیاز بوده است، صورت نگرفت. 

وی اظهار داشت: البته مجوز اخیری که در زمان کامران دانشجو وزیر وقت از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد موجب شد که اساسنامه تأیید شود و بنابر تصویب ابتدایی برای تأسیس باید فرآیند تصویب از طریق آموزش‌های غیرانتفاعی طی و در ‌‌‌نهایت به شورای گسترش وزارت علوم ارجاع داده شود و پس از تصویب این دانشگاه نیز همچون سایر دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشد. 

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وضعیت کنونی تأسیس این دانشگاه خاطرنشان کرد: تاکنون این درخواست‌های ذکر شده از طریق دفا‌تر مراحل طی نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار