سینما در هفته‌ای که گذشت با خبر حذف "گذشته" از نامزدی اسکار روبه رو شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، اگر بخواهیم بررسی از اخبار این هفته سینما داشته باشیم مهم ترین اتفاقات به حذف "گذشته"، انتصابات سینمایی و دیدارهای رئیس سازمان سینمایی بر می گردد.


فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی از رقابت در بخش فیلم‌های خارجی جایزه اسکار 2014 بازماند و بازار انتقادات و کنایه ها به مدیر سابق سینما ارسال شد.

بعد از اعلام نقض عملکرد شورای صنفی نمایش سازمان سینمایی تصمیم گرفت با برگزاری جلسات متعدد آیین نامه این شورا را اصلاح کند به همین منظور با حضور معاون آثار و فعالیت های سینمایی و سینماداران و تهیه کنندگان و پخش کنندگان این کار را آغاز کردند.

در دیدارهای این هفته رئیس سازمان سینمایی، "حجت‌الله ایوبی" با "کیانوش عیاری" کارگردان "خانه پدری" و سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین دیدار کرد.



اخبار خانه سینما نیز به این اینجا ختم می شود که بازرس ان اعلام کرد که بعد از اصلاح و تایید اساسنامه جدید مجمع عمومی برگزار می‌شود.


اما در مورد اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز باید به اعلام خبر بررسی 92 فیلم از سوی هیات انتخاب و ثبت نام هزار و500 نفر رسید و قائم مقام دبیر جشنواره نیز از رقابت 22 فیلم و طراحی سیمرغ توسط ابراهیم حقیقی خبر داد.

اما این خبرها حاشیه هایی هم داشت ایمیلی مبنی بر قطعی شدن حضور 15 فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر از یک سایت خبری در اختیار فعالان رسانه قرار گرفت و در این خبر که روی سایت این رسانه قرار گرفته است، نام 15 فیلم منتشر شد. این در حالی بود که 30 آذر ماه آخرین مهلت ارسال فیلم های سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام شد و روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خبر قطعی شدن فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران را که در یکی از سایت‌ها منتشر شده بود، تکذیب کرد. و نتیجه نهایی را در تاریخ 7 دی ماه اعلام کرد.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و هیات دولت به همراه وزیر ارشاد به دیدن فیلم سینمایی "رستاخیز" ساخته احمدرضا درویش نشستند و در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکران این فیلم در چند کشور خارجی خبر داد.


در این هفته انتصابات سینمایی نیز داشتیم و طی حکمی از سوی "محمدمهدی طباطبایی‌نژاد" مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، "مرتضی رزاق‌کریمی" به عنوان مشاور عالی مدیرعامل و سرپرست معاونت فرهنگی این مرکز منصوب شد وابراهیم داروغه‌زاده با حکم جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به معاونت فرهنگی این بنیاد رسید.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار