آلودگی هوا در روزهای اخیر تنها مختص شهر بزرگ تهران نیست و هوای سمنان نیز از حالت پاک خارج شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، بر اساس پایش های لحظه ای هوا، کیفیت هوای استان سمنان در مرز هوای سالم و ناسالم در نوسان است.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت:در برخی ساعتهای شب، میزان برخی آلاینده های هوا مانند ذرات زیاد شده و به مرز ناسالم می رسد.
وی با اشاره به شرایط آلایندگی هوا به دلیل وجود صنایع آلاینده در شهرکهای صنعتی سمنان و گرمسار، گفت: اگر به داد سمنان و گرمسار نرسیم، ظرف پنج سال آینده این دو شهر از نظر آلودگی هوا وضعیتی در حد شهرهای بسیار آلوده کشور پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در توسعه بخشهای اقتصادی و تولیدی استان سمنان به شرایط زیست محیطی توجهی نشده است ادامه داد: بخش مهمی از صنایع استان سمنان هم جهت باد مستقر شده که نشان از تصمیم گیری های غلط در مورد استقرار صنایع است.
ظهرابی با اشاره به تدوین سند توسعه محیط زیست استان سمنان، خاطرنشان کرد: این سند در کشور از سندهای با کیفیت محسوب شده و به همراه سند استان اصفهان، بی اشکالی مورد تایید کارگروه کشوری قرار گرفته و مصوب شده است.
وی با اشاره به اینکه این استان بیشترین مقدار زمین تحت مدیریت محیط زیست را بین استانهای کشور در اختیار دارد، اضافه کرد: سند توسعه محیط زیست استان سمنان باید به تصویب شورای برنامه ریزی استان نیز برسد.
وی به ابلاغ مصوبه جدید هیات وزیران دولت تدبیر امید در مورد استقرار صنایع مبتنی بر فناوریهای نوین در شعاع 120 کیلومتری تهران خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه، فقط صنایع الکترونیکی، صنایع تولید مواد نو، صنایع لیزر و اوپتیک، صنایع تجهیزات پیشرفته هوشمند کنترل فرآیند و صنایع هوا و فضا مجاز به فعالیت در شهرکها و نواحی صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران هستند.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان از فقدان توازن استقرار صنایع در این استان انتقاد کرد و گفت: بخش غرب استان سمنان به دلیل وجود صنایع آلاینده دارای آلودگی های زیست محیطی است./س
برچسب ها: الودگی ، هوا ، ناسالم ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.