توسعه زیتون در کشور از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است و با یارانه نهال و یارانه بلاعوض از باغداران حمایت می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیر امور باغبانی و مجری طرح زیتون استان سمنان از افزایش سالانه 200 تا 250 هکتار به وسعت اراضی زیر کشت زیتون در این استان خبر داد.لطف الله رضایی گفت: کشت و تولید زیتون در استان سمنان در دو دهه اخیر رشد بسیار گسترده ای داشته و سمنان را به یکی از پنج استان برتر زیتون کشور تبدیل کرده است.
وی وسعت اراضی زیر کشت زیتون در استان سمنان را قریب چهار هزار و 500 هکتار بیان کرد و گفت: بیشتر اراضی و باغات زیتون در شهرستانهای گرمسار، آرادان و سمنان واقع است و در شهرستانهای مهدیشهر و دامغان نیز باغات زیتون در حال توسعه قرار دارد.
رضایی حجم تولید سال 91 زیتون در استان سمنان را قریب پنج هزار تن بیان کرد و گفت: 60 درصد زیتون تولیدی روغنی است.
وی ارقام زرد را رقم قالب زیتون استان سمنان بیان کرد و افزود: با بررسی های صورت گرفته پس از سرمازدگی شدید سال 86 ، رقم زرد با توجه به مقاوم بودن در برابر سرما برای توسعه زیتون استان سمنان مورد توجه قرار گرفت.
رضایی گفت: برای توسعه باغات زیتون از این رقم که سالانه 120 تا 130 هزار اصله نهال تولید می شود استفاده و در باغ های زیتون استان سمنان غرس می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه زیتون در کشور از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است و در این رابطه با یارانه نهال و یارانه بلاعوض از باغداران حمایت می شود و یارانه به روغن خوراکی نیز از برنامه های حمایتی سال آینده است./س

برچسب ها: زیتون ، توسعه ، یارانه ، نهال ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.