معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: ایجاد مراکز رشد و فناوری از برنامه های مهم در دست اقدام است تا در جوار محیط کار بتوان با راه اندازی مراکز رشد به تولید، جهت بدهیم همچنین تشکیل کلینیک های تخصصی مشاوره می تواند بسترهای مهمی در جهت کارآفرینی ایجاد نماید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، پیمان صالحی روز چهارشنبه 4 دیماه در مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش، اشتغال و توسعه کارآفرینی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کارآفرینی گفت:معظم له در سال 91 سیاست های کلی را با نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مطرح کردند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، تصریح کرد: بومی سازی فناوری، توجه به دستاوردهای پژوهشی و مرتبط کردن بخش های پژوهشی با تولید می تواند در جهت تحقق منویات معظم له موثر است.

صالحی ساماندهی بنگاههای کوچک بازده را یکی از بسترهای مهم در ایجاد کارآفرینی برشمرد و افزود:توانمند سازی پژوهشگران، ارتقاء بهره وری، مهارت و خلاقیت می تواند به تبدیل ایده های پزوهشی به تولید نقش بسزایی داشته باشد که در این عرصه طبق نیازسنجی می توان وارد بازار کار شد.

وی ادامه داد: در آموزش عالی کشور سه بخش آکادمیک، حوزه مهارتی و دانشگاههای جامع علمی کاربردی وجود دارد که در این میان نظام آموزشی آکادمیک همچون دانشگاهها 80 درصد از ظرفیت ها را به خود اختصاص داده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، با بیان اینکه در حال حاضر 4 میلیون و 400 نفر در ایران مشغول به تحصیل هستند، افزود: در بخش علمی و کاربردی تنها 700 هزار دانشجو در 100 دانشگاه علمی و کاربردی تحصیل می کنند که با دانشجویان مهارتی فقط 22 درصد از دانشجویان را شامل می شوند.

صالحی ادامه داد: نظام ملی مهارت و فناوری قوانینی را تصویب کرد که با توجه به رویکرد نوآوری در عرصه آموزش، مهارت و اشتغال درصدد تبدیل ایده به محصول هستیم.

وی گفت: ایجاد مراکز رشد و فناوری از برنامه های مهم در دست اقدام است تا در جوار محیط کار بتوان با راه اندازی مراکز رشد به تولید، جهت بدهیم همچنین تشکیل کلینیک های تخصصی مشاوره می تواند بسترهای مهمی در جهت کارآفرینی ایجاد نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، توجه به مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار و عنوان کرد:ارتقای فرصت های کسب و کار در قالب مشاغل خانگی یکی دیگر از اهدافی است که می تواند در جهت کاربردی سازی علوم نقش مهمی ایفاء کند.

صالحی ادامه داد: همچنین در سال 91 سند تشکیل مراکز رشد به تصویب رسید و در 31 استان اجرایی خواهد شد و به زودی 176 ظرفیت علمی و کاربردی دیگر افزوده می شود./س
برچسب ها: قم ، ایجاد ، مراکز ، رشد ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.