معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش از افزايش سرانه تغذيه مدارس از 176/1 ميليارد ريال به 500/1 ميليارد ريال در لايحه بودجه سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش به نقل از پايگاه دولت  ، وحيد كيارشي با اشاره به افزايش سرانه تغذيه مدارس در لايحه بودجه سال 93 گفت: اعتبارات مربوط به مصرف تغذيه دانش آموزان به ويژه دانش آموزان مناطق محروم شامل سه منبع مالي است كه اعتبار مربوط به يارانه شير مدارس از مبلغ 176/1 ميليارد ريال در سال 92 به 500/1 ميليارد ريال براي سال 93 پيش بيني شده است.
 
وي افزود: همچنين اعتبار بخش تغذيه رايگان و امور رفاهي دانش آموزان از مبلغ 353 ميليارد ريال در سال 92 به مبلغ 400 ميليارد ريال براي سال 93 در نظر گرفته شده است. يارانه غذاي دانش آموزان نيز از مبلغ 455 ميليارد ريال در سال 92 به مبلغ 500 ميليارد ريال در سال 93 افزايش خواهد يافت.
 
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش وپرورش در ادامه گفت: در سال جاري هم علي رغم محدوديت هاي مالي و كاهش سقف تخصيص اعتبار رديف هاي ملي، تخصيص اعتبار مربوط به تغذيه رايگان و امور رفاهي دانش آموزان تاكنون به ميزان 68 درصد اخذ و به طور كامل بين ادارات كل آموزش و پرورش استان ها توزيع شده است كه مبلغ ريالي اين اعتبار معادل 239 ميليارد ريال است.
 
كيارشي در پايان با اشاره به برنامه هاي اين معاونت براي مشاركت مردم و خيرين در امر تغذيه رايگان دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به افزايش سطح هزينه هاي عمومي و تغذيه رايگان دانش آموزان مدارس شبانه روزي جلب كمك هاي مردمي و اخذ كمك از خيرين در دستور كار قرار دارد، اما در اين زمينه نيازمند اطلاع رساني مناسب و تبليغات كافي هستيم زيرا در صورت عدم تحقق اين مهم توفيق قابل توجهي بدست نخواهد آمد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: فزایش ، سرانه ، تغذیه ، مدارسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار