شدت آلودگی هوای اصفهان اکنون در مرحله هشدار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، رییس آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد:برهمین اساس محدودیت های ترافیکی زوج و فرد در حلقه های دوم و سوم ترافیکی اصفهان و همچنین اعمال قانون برای خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه صورت خواهد گرفت.

بابک صادقیانˈ با اشاره به افزایش آلودگی هوای اصفهان به مرز هشدار، ازکاهش50درصد ی ظرفیت تولید برق نیروگاههای شهید منتظری و اصفهان خبردادوافزود: این تصمیم در کارگروه اضطراری آلودگی هوا که در استانداری اصفهان تشکیل شد، به تصویب رسید.
وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، شرایط سکون هوا تا آخر هفته جاری ادامه می یابد و بیشترین شدت آن در روزچهارشنبه(فردا) خواهد بود.

رییس آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهارکرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم موظف شد برای کاهش ظرفیت تولید واحدهایی که در شعاع 50 کیلومتری اصفهان قرار دارند بویژه کوره های سنتی گچ، آهک و آجر در شرق و شمال شرق اصفهان نظارت مستقیم داشته باشد.
وی تاکید کرد: این سازمان موظف شداز فعالیت کوره های با آلایندگی شدید جلوگیری کند.
دبیر کارگروه اضطراری آلودگی هوای اصفهان افزود: مرکز بهداشت نیز موظف است که توصیه های بهداشتی را از طریق صدا و سیما به شهروندان اعلام کند.
وی شاخص آلودگی هوای اصفهان را تا ساعت 11 امروز 163 (AQI)و تا حدود ساعت 14، عدد 211 (AQI)عنوان کرد و گفت: تا این لحظه عدد آلودگی هوا تا 195 (AQI) کاهش یافته است.
وی یادآور شد: چنانچه تا شامگاه امروز شاخص آلودگی هوای اصفهان افزایش یابد و به مرحله اضطرار برسد با تشکیل جلسه اضطراری تصمیمات ویژه ای گرفته خواهد شد./ش

برچسب ها: اصفهان ، آلودگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.