میخاییل خودروکوفسکی سرمایه دار نفتی روسیه و از مخالفان دولت، از سفارت سوییس در شهر برلین درخواست ویزای شنگن کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، میخاییل خودروکوفسکی 50 ساله از زمان تصمیم تعجب برانگیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر آزادی وی تا کنون در شهر برلین به سر می‌برد. وی بیش از ده سال به اتهام کلاهبرداری و فرار مالیاتی در زندان بود و پوتین به تازگی تصمیم به آزادی وی گرفته است.

بر اساس این گزارش خودروکوفسکی روابط بسیار نزدیکی با دولت سوییس دارد. سخنگوی وزارت خارجه سوییس در این باره تاکید کرد، خودروکوفسکی درخواستی را برای ویزای شنگن ارائه کرده و این درخواست مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت. یک احتمال این است که وی قصد سفر به سوییس را دارد.

وی تصریح کرد، خودروکوفسکی درخواست ویزای سه ماهه‌ای را از وزارت خارجه سوییس داشته است. یک روزنامه سوییسی نیز روز گذشته نوشت، همسر دوم خودروکوفسکی خانه‌ای در شهر ژنو سوییس دارد. چندین شرکت متعلق به خودروکوفسکی در این شهر فعالیت می‌کرده است. وی که روز جمعه پس از آزادی از زندان به آلمان سفر کرده از دریافت ویزای یک ساله برای زندگی در آلمان خبر داده است.

وی حاضر به ارائه توضیح بیشتری در این خصوص نشده است. آلمان بخشی از منطقه بدون ویزای شنگن به شمار می‌رود. هانس دیتریش گنشر وزیر خارجه سابق آلمان نقش مهمی در انتقال خودروکوفسکی به برلین داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار