مدیر کل ثبت احوال گیلان از کاهش نرخ تولد و افزایش سالمندی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،زاهد خندستانی با اشاره به روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: جمعیت گیلان 2 میلیون و 516 هزار و 495 نفر است که 49.6 درصد آن را مردان و 50.4 درصد را زنان تشکیل‌ می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد 21 هزار و 713 مورد ولادت در گیلان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 0.11 درصد رشد داشته، افزود: از تعداد متولد شدگان مذکور 66 درصد شهری و 34 درصد روستایی هستند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان نسبت جنسی تولد را 104 ذکر کرد و گفت: یعنی در بدو تولد در گیلان تعداد نوزادان 104 پسر در مقابل 100 دختر است.

این مسئول نرخ موالید استان را 12.9 درصد عنوان کرد و ادامه داد: این آمار در مقایسه با نرخ موالید کشوری بسیار پایین است.

خندستانی بیشترین موالید را در تالش، آستارا و ماسال عنوان کرد و یادآور شد: در هر شبانه‌روز 88 نفر در گیلان متولد می‌شوند.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان 0.69 درصد است، خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با نرخ رشد 1.3 دهم درصد کشوری بسیار پایین است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان میانگین رشد جمعیت گیلان نسبت به میانگین کشوری را پایین خواند و یادآور شد: بیشترین نرخ رشد جمعیت در تالش و آستارا و پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در سیاهکل و شفت است.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلان پیرترین استان کشور است، خاطرنشان کرد: نرخ سالمندی گیلان جمعیت بالای 65 سال 8.1 درصد است که نسبت به 5.6 درصد کشور رقم بالایی دارد.

خندستانی جمعیت گیلان را در حال پیرتر شدن دانست و اذعان داشت: نرخ تولد در گیلان کاهش دارد اما نرخ سالمندی در حال افزایش است که این مسئله گیلان را در آینده دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سالمند ، گیلان ، تولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.