عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لردگان، تصویب پیشنهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر نفی خشونت و مقابله با افراطی گری را بیانگر حقانیت ایران در صلح طلبی و اعتدال در جهان بیان کرد.

مجید جلیل سرقلعه، با اشاره به تصویب پیشنهاد رئیس جمهوری ایران مبنی بر مقابله با افراط گرایی و خشونت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصویب این قطعنامه را برگ زرین دیگری بر افتخارات جمهوری اسلامی خواند.
وی، با بیان اینکه طرح این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور نظام اسلامی و تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل، صلح طلبی ایران را به جهان ثابت کرد، گفت: تصویب این پیشنهاد، دروازه و گام مهمی برای تحقق صلح جهانی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصویب پیشنهاد ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، می تواند چراغ راه و مسیر روشنی برای گسترش صلح و امنیت جهانی باشد و به کاهش خشونت و افراط گری در دنیا کمک کند.
مجید جلیل سرقلعه، با اشاره به مخالفت اسرائیل با این قطعنامه، گفت: رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اعتقادی مشکل داشته و دارد و مخالف آن رژیم با این پیشنهاد به بهانه های واهی و نخ نما شده دور از انتظار نبود.
در نشست روز پنجشنبه 28 آذرماه (19 دسامبر) مجمع عمومی سازمان ملل متحد طرح حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نفی خشونت و افراط گری و داشتن جهانی عاری از خشونت با رای مثبت نمایندگان 190 کشور به تصویب رسید و به قطعنامه مقابله به افراط گرایی تبدیل شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.