در آستانه شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، آستان قدس رضوی در روز شهادت آن بزرگوار، پذیرای سه هزار هیات عزادار از سراسر کشور خواهد بود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در جمع اصحاب رسانه، ضمن تشریح برنامه های دهه آخر صفر، تلاش خصمانه و کینه توز دشمنان برای کمرنگ کردن این ایام را بیهوده دانست و افزود: این روزها فرصتی مناسب برای آشنایی با اهل بیت و چگونه زیستن آن ها برای همه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی با اشاره به اربعین حسینی در کربلا به عنوان یک حماسه تاریخی و مذهبی افزود: حوزه فرهنگی در راستای ماموریت خود که آشنایی مخاطبان و زائران با آموزه های دینی، معارف اسلامی، تبیین سیره ائمه اطهار(ع) و ایجاد شور در دل عاشقان است تمام نیروی خود را به کار گرفته تا این رسالت را به انجام برساند.

حسینی در تشریح برنامه های فرهنگی و مذهبی در دهه آخر صفر گفت: حدود چهارهزار برنامه تربیتی، فرهنگی و مذهبی برای زائران برگزار خواهد شد که 1500برنامه در حرم مطهر و بقیه در مساجد، مراکز وابسته و ایستگاه های بین راهی صورت می پذیرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف و متنوع گفت:200برنامه سخنرانی و احکام با حضور میهمانان برجسته کشوری از جمله آیت الله علم الهدی ،16جلسه پرسمان و پاسخگویی برای زائران،500 حلقه معرفت به صورت شبانه روزی، هفت همایش تخصصی امام رضا(ع)،سه نمایشگاه فرهنگی،80جلسه مرثیه،120جلسه قرائت دعا وزیارت،30محفل قرآن،10دوره ترتیل قرآن کریم و برنامه انس با قرآن کریم در جوارعترت در شب شهادت امام رضا (ع) اجرا می شود.

حسینی همچنین از اجتماع عزاداران رضوی با حضور سه هزار هیئت در روز چهارشنبه 11 دیماه بعد از نماز ظهر وعصر در صحن جامع رضوی خبر داد و افزود:10برنامه فرهنگی و بیان احکام به زبان های اردو، آذری و عربی در صحن الغدیر و رواق دارالرحمه حرم مطهر برگزار می شود.

وی در پایان با دعوت از تمامی هیئات مذهبی و مردم برای شرکت در مراسم ظهر شهادت امام رضا(ع)در حرم مطهر گفت: کسانی که نتوانستند امسال به حرم مطهر تشرف پیدا کنند میتوانند از طریق سایت razavitv.aqr.ir تمام این برنامه را به صورت زنده مشاهده کنند./ز

برچسب ها: آستان ، قدس ، میزبان ، هیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.